OT: Zmena zaruky

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Září 16 17:05:15 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 16.9.2010 od Filip Honzárek:

> Vidim to jinak, pokud prodam pocitac jako celek davam zaruku 2 roky
> na celek. Pokud odejde HDD v zarucni dobe, vymenim ho a zaruka bezi
> na celek dal+doba v reklamaci, na vymeneny dil nevystavuji fakturu
> ani novou zarucni dobu.

> na soucastku (HDD) jsem zaruku neposkytl, pouze na cely pocitac.

V tom případě bych zákazníkům doporučil, aby si kupovali počítače u mě
a ne u tebe :-))) Protože já zákazníkovi dám současně s počítačem také
výrobní list počítačové sestavy, kde jsou uvedeny jednotlivé
komponenty s jejich sériovými čísly a s jejich vlastními zárukami,
které mohou být i delší než výsledný počítač. Například to může být
pevný disk se zárukou 36 měsíců apod. Zákazník si pak může počítač i
rekonfigurovat, já ho nezapečetím a neomezuji záruku otevřením
sestavy.

Pro mě jako obchodníka to není problém. Když odejde pevný disk a je
vyměněn mým dodavatelem, já od něj opět dostanu novou záruku. Nevidím
nejmenší důvod, proč si tu záruku nechávat pro sebe, proč ji nedat
mému spokojenému zákazníkovi, proč ho jakkoliv a navíc bezdůvodně
omezovat. Mně to nic nestojí a chci pro zákazníka jen to nejlepší.
Pokud bych eventuelně dodával šmejdy, pak tím přece nesmí trpět můj
zákazník...

Není potřeba vystavovat faktury, při reklamaci se dělá reklamační
list, přijetí do reklamace, vyjádření, tam stačí napsat "výměna
pevného disku, nové sériové číslo, nová záruka".

A jinak ono to s tím dovětkem "na kterou byla poskytnuta záruka" je
také sporné. Totiž podle určitých výkladů je nárok na novou záruku i u
vyměněných dílů vždy, i když speciálně nikdo nenapsal, že na tenhle
díl uvnitř je poskytnuta záruka nebo ne. Do takových debat bych se už
ale nerad pouštěl, to ti případně velmi rád vysvětlí někdo z ČOI, když
je o to požádá nějaký hodný zákazník :-)))

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601