Vyvojova deska pro procesory ARM

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Čtvrtek Září 16 15:38:05 CEST 2010

Jestli ono to nebude tim, ze to je 2U server :-) nicmene i tak, jedine co je
na tom skutecne HP je ta nalepka :-), musite lepe koukat.
Treba takovy HDD, on sice ma nalepku HP, ale v realu to je 2.5" SAS 10000rpm
od WD, zdroj vetsinu zdroju ala HP v realu delaji cinani tedy Delta
Electronics Inc a dalo by se pokracovat. :-)

Kdyz to tu jiz probirame bylo to asi takto, nebojte nebudu zacinat tim jak
se pan Hawlett a pan Packart sesli v garazi. Treba notebooky a PDA puvodne
se navrhovali a  vyrabeli v USA,
pak nekoho napadlo, ze je vyroba diku v cine levnejsi , HP delal navrh a
cinani dily a USA se to montovalo, pak se i montaz presunula do ciny, v
dalsi etape jiz i navrh delali cinani. Jaky bude dalsií vyvoj,
zle jazyky rikaji, ze cinani koupi HP, ale realita je jina, cinani koupi
cele USA.  Respektive je jiz kupovat zacali, existuji informace podle
kterých skoro 30% manhatanskych mrakodrapu patri firmam, které v konecnem
dusledku tak ci onak patri cine, respektive cinske lidove armade, cina je
největší veritel USA a ma vetsi dolarove rezervy nez USA atd.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Thursday, September 16, 2010 2:35 PM
To: HW-news
Subject: Re: Vyvojova deska pro procesory ARM

Zdravím,

> Zkuste rozebrat PC od HP nebo tak neco super znackoveho, zjistite, že
> jedine co je na tom HP je to logo, vnitrek bude slozenina z beznych
> OEM komponent, a to se bavime o segmentu a znacce, ktera dokaze prodat
desitky tisíc ks.

Noo-oo... S tím bych tedy nesouhlasil. Zrovna teď mám na stole rozebraný HP
Proliant DL360 G6 a jediné, co lze označit za OEM komponentu, je síťová
šňůra :-). Co je vevnitř, připomíná běžné PC asi jako obsah nQPS racku v LHC
vaši domovní pojistkovou skříň :-). Je ovšem pravdou, že tato mašina už se
asi nebude nazývat PC, protože opravdu už není moc "personal" (tedy, rád
bych, aby mi říkala pane, ale přeci jen je trošku nad mé osobní možnosti :-)
).

> [...]
> zkusenosti. On jen vyvoj DPS pro nejaky ten GHz procesor není az tak
> uplne trivialni, cenove, vyrobit v CR DPS
> 140x200 6 vrstvou při 100ks dela cca 700Kc/ks. Rekneme, ze na to
> chceme vrazit Freescale MPC8544CVTAQG na 1GHz ,  ten tu sezeneme tak
> za 3500Kc bez DPH, dal potrebujete, pameti NAND, DDR, zdroje, sloty ,
> LAN porty, nekdo vam to musí osadit, ozivit, atd.
> Jen DPS a procesor mate za vice nez 4200Kc bez DPH. V cine vam to jako
> OEM prodaji hotove za 200-250$v kvalite zcela evropske.
> S  blbci, kteri tu a v EU vladnou se ritime do takového prus.., ze si

Bohužel asi nezbývá než souhlasit...

> To nemluvim o tom, ze desku budete vyvíjet 3/4 roku a dalších x mesicu
> schanet soucastky na jeji vyrobu.
> Pro podobny projekt bych sahl po necem jako jsou produkty treba od
> routerboard. Pokud jako OS nevyhovuje Mikrotik, nic vam nebrani udelat
> si vlastní Linux a vyradit se na sw.

Tak tak... Ten RB dělá docela hezké desky, už také zvažuji jejich nasazení,
ale RouterOS mi k srdci nepřirostl, pokud se do toho dám, určitě na to
šoupnu nějaký svuj Linux...

Zdraví Pavel.