Vyvojova deska pro procesory ARM

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Září 16 14:35:14 CEST 2010

Zdravím,

> Zkuste rozebrat PC od HP nebo tak neco super znackoveho, zjistite, že jedine
> co je na tom HP je to logo, vnitrek bude slozenina z beznych OEM komponent,
> a to se bavime o segmentu a znacce, ktera dokaze prodat desitky tisíc ks.

Noo-oo... S tím bych tedy nesouhlasil. Zrovna teď mám na stole rozebraný
HP Proliant DL360 G6 a jediné, co lze označit za OEM komponentu, je síťová
šňůra :-). Co je vevnitř, připomíná běžné PC asi jako obsah nQPS racku v LHC
vaši domovní pojistkovou skříň :-). Je ovšem pravdou, že tato mašina už se
asi nebude nazývat PC, protože opravdu už není moc "personal" (tedy, rád bych,
aby mi říkala pane, ale přeci jen je trošku nad mé osobní možnosti :-) ).

> [...]
> ten GHz procesor není az tak uplne trivialni, cenove, vyrobit v CR DPS
> 140x200 6 vrstvou při 100ks dela cca 700Kc/ks. Rekneme, ze na to chceme
> vrazit Freescale MPC8544CVTAQG na 1GHz ,  ten tu sezeneme tak za 3500Kc bez
> DPH, dal potrebujete, pameti NAND, DDR, zdroje, sloty , LAN porty, nekdo vam
> to musí osadit, ozivit, atd.
> Jen DPS a procesor mate za vice nez 4200Kc bez DPH. V cine vam to jako OEM
> prodaji hotove za 200-250$v kvalite zcela evropske.
> S  blbci, kteri tu a v EU vladnou se ritime do takového prus.., ze si jeste

Bohužel asi nezbývá než souhlasit...

> To nemluvim o tom, ze desku budete vyvíjet 3/4 roku a dalších x mesicu
> schanet soucastky na jeji vyrobu.
> Pro podobny projekt bych sahl po necem jako jsou produkty treba od
> routerboard. Pokud jako OS nevyhovuje Mikrotik, nic vam nebrani udelat si
> vlastní Linux a vyradit se na sw.

Tak tak... Ten RB dělá docela hezké desky, už také zvažuji jejich nasazení,
ale RouterOS mi k srdci nepřirostl, pokud se do toho dám, určitě na to šoupnu
nějaký svuj Linux...

Zdraví Pavel.