Zvyseni rozliseni A/D prevodniku.

Pátek Září 10 21:01:45 CEST 2010

Hmm asi začnu dělat pokusy. Jak se taková degradace projevuje? Když nahraju
třeba 18 KHz se vzorkováním 44,1 KHz 16 bit, uvidím na spektru nějaké
kombinační kmitočty? Nebo šum? Slyšel jsem že některé audio převodníky mají
kvalitu zvuku srovnatelnou s analogovým studiovým magnetofonem. To by přece
mělo být nějak měřitelné.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, September 10, 2010 11:47 AM
Subject: Re: Zvyseni rozliseni A/D prevodniku.

Pravdu díte. Proto se zavádí zpětná vazba vysokých řádů (dnes už běžně 7.),
která nutnost tak extrémních kmitočtů sníží na 1-2 řády, případně se použije
12bit převodník a zbytek se dosigmadeltuje. Nevýhody vyšších řádů jsou
značné a degradují signál, ale pro měřící účely jsou již následné obvody
optimalizované tak, aby to měření vypadalo dobře a lidi to kupovali a
nebrblali. Donedávna se ve studiových zařízeních používal 3., max 4. řád u
lowendů. Dnes už taky 7. řád a nikdo neprotestuje. To dělá asi zubní pasta s
fluorem z lidí tupce.