Zvyseni rozliseni A/D prevodniku.

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Září 10 11:47:47 CEST 2010

Pravdu díte. Proto se zavádí zpětná vazba vysokých řádů (dnes už běžně 7.),
která nutnost tak extrémních kmitočtů sníží na 1-2 řády, případně se použije
12bit převodník a zbytek se dosigmadeltuje. Nevýhody vyšších řádů jsou
značné a degradují signál, ale pro měřící účely jsou již následné obvody
optimalizované tak, aby to měření vypadalo dobře a lidi to kupovali a
nebrblali. Donedávna se ve studiových zařízeních používal 3., max 4. řád u
lowendů. Dnes už taky 7. řád a nikdo neprotestuje. To dělá asi zubní pasta s
fluorem z lidí tupce.

----- Původní zpráva -----
Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>

No nevím. Přece když chci 16 bitové rozlišení, potřebuju za periodu
vzorkování né 16 ale 2^16 stavů abych z toho moh dát dohromady 16 bitové
číslo. Vím že ty algoritmy jsou složitější, ale zjednodušeně - pokud mám
2^16 časových úseků, spočítám kolikrát z toho tam byla jednička a ten počet
je pro mě výsledek převodu. Ze 16 bych dostal jen 4 bity.
Anděl