OS pro nejaky ten ARM S3C6410 s dotykovym LCD ?

Jozo svk421 na zoznam.sk
Pátek Říjen 22 07:07:06 CEST 2010

> Dal me zajima, co je to ucos (vim ze nejaky RT) ale nema normalni
> makefile a vubec vypada divne...
> Tak jestli se v tom nekdo hrabal, mohl by udelat jednoduchy souhrn pro
> nakopnuti ;-)

uC/OS je "len" hole jadro, ktore zabezpecuje spravu taskov. Je to
preemptivny multitasking, teda vzdy bezi task, ktory ma najvyssiu
prioritu (pokial necaka na nejaky vonkajsi podnet). To ze je to RTOS
znamena, ze je mozne definovat, za aky cas od vyskytu udalosti bude
naozaj spracovana (obsluzenie prerusenia + cas potrebny na prepnutie
tasku). Zastavit task aby cakal na nejaku udalost sa da roznymi
sposobmi: semafory, mailboxy, msg fronty, flagy, casovace... O RTOS bol
myslim nejaky vseobecny clanok kedysi aj na hw.cz

Takze rozhodne to nie je ako win alebo linux, ktory zvykne mat v sebe
vsetko - suborovy system, ethernet, display... Tu treba vsetko ostatne
pridat, ale dnes uz asi vacsina dodavatelov mcu ma k dispozicii TCP
stack, FAT-ku pripadne aj nejaky GUI pre LCD, teda aspon microchip ano
:-)  Vyhodou je ze, na miesto obvykle dlheho bootovania "aplikacia" bezi
po zapnuti za par desiatok ms. Nevyhody zrejme popisovat netreba...

j.