LM339 problem?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Říjen 18 09:25:00 CEST 2010

>vsimol som si zaujimavu vec, ktorej zatial nie celkom dobre rozumiem.
>Mam komparator LM339 (od National), napajany z +/-5V. Vstupny signal je
>niekde medzi 0V a 3V, referencna uroven 1V.
>Niekedy, ked ma vstupny signal velmi rychly narast (dV/dt) komparator
>nepreklopi hned ale az o par milisekund, niekedy aj 20.

Si si isty, ze sa nepreklopi? Odkial to vies? Nemoze napriklad oscilovat? To je najcastejsi problem s komparatormi. Precitaj si napr.Application Hints v datasheete, hned prva veta je o oscilaciach. Je pravda, ze pisu, ze ak je vstup rychly tak oscilacie nehrozia, ale zatial si nam nedal v podstate ziadnu informaciu o konkretnych okolnostiach.

Milisekundy to je hrozne dlho, tie reakcne casy by mali byt okolo mikrosekundy, t.j. 3-4 rady dole.

>Kedze je rozhodovacia uroven vzdy nad 1V rozmyslam taktiez ze odstranim
>negativne napajacie napatie a komparator by bezal na 0/+5V. V datasheete
>nikde nevidim ze by mal mat komparator problem so vstupnym napatim od
>nuly a taktiez som tam nenasiel explicitne napisane ze by okolo nuly
>nemal fungovat. Neprehliadol som nieco?

Nie. Je tam explicitne napisane, ze okolo nuly ide, je to hned tretia veta.
Ak sa pozries na to, ako je navrhnuty, tak je jasne, ze preco - on je "dole hlavou", su tam PNP tranzistory, t.j. cely je vlastne odpichnuty od V+ (preto zalezi na tom, aby bol dost daleko od V+, ale nie od V-).

Ale toto by nemalo mat vplyv na to "oneskorenie", nech je to uz cokolvek - ledazeby bol zdroj odflaknuty.

>Jedina vec, ktora ma este napadla je ze komparator nie je od National
>ale ze tam osadili nejaky ekvivalent, ale to bohuzial neviem teraz zistit.

To nevysvetluje ten problem - ani ekvivalent nemoze byt tak pomaly.

wek