LM339 problem?

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Neděle Říjen 17 18:07:22 CEST 2010

Zdravim,
vsimol som si zaujimavu vec, ktorej zatial nie celkom dobre rozumiem.
Mam komparator LM339 (od National), napajany z +/-5V. Vstupny signal je
niekde medzi 0V a 3V, referencna uroven 1V.
Niekedy, ked ma vstupny signal velmi rychly narast (dV/dt) komparator
nepreklopi hned ale az o par milisekund, niekedy aj 20. Velkost
vstupneho signalu je limitovana na zhruba 3V predchadzajucim stupnom
ktory saturuje, takze vyssie to napatie urcite nejde.
Podla datasheetu by vstupne napatie malo mat rozsah 0 az V+ - 1.5V, t.j.
v mojom pripade 3.5V.
Stretol sa niekto s podobnym problemom?
Kedze je rozhodovacia uroven vzdy nad 1V rozmyslam taktiez ze odstranim
negativne napajacie napatie a komparator by bezal na 0/+5V. V datasheete
nikde nevidim ze by mal mat komparator problem so vstupnym napatim od
nuly a taktiez som tam nenasiel explicitne napisane ze by okolo nuly
nemal fungovat. Neprehliadol som nieco?
Jedina vec, ktora ma este napadla je ze komparator nie je od National
ale ze tam osadili nejaky ekvivalent, ale to bohuzial neviem teraz zistit.
b.