Mobilni DC energetika

Radek Benedikt benedikt na login.cz
Neděle Říjen 17 11:55:20 CEST 2010


Neco zkusenosti s tim mam,
v doprovodnem kamionu na zavody to ma jeden z mistnich udelane z profi dilu a 
pokud pominu, to ze elektriku delal az po generalce interieru a zapomel na 
drat od "klicku" zapalovani, tak je klasika takovato:
Obytna cast ma vlastni baterii (v tomto pripade gelovou Pb) s rozvadecem 
obsahujicim mereni, pojistky a spinace pro obytnou cast, menic na 240V. 240V 
rozvody jsou solo (ani nesmi byt spolecne, platna norma to nedovoluje). Cele 
obytna cast je spojena s 24V rozvody vozidla pres rele, umoznujicimu pri 
jizde automaticke propojeni obou rozvodu za ucelem nabijeni z alternatoru 
vozidla. Da se to propojit i bez pusteneho motoru pomoci vynuceni spinacem. 
Cele to ma jeden budik pro indikaci odberu z baterie obytne casti / jeji 
nabijeni a voltmetr pro indikaci nabiti baterie. S paralelnim spojenim 
baterii to nema nejmensi problemy. Ostatne i alternator nabiji baterie spis v 
rezimu konstantniho napeti a abych ho charakterizival jako nabijecku 
akumulatoru s rizenim proudu ? To snad ani nahodou.

Radek

> Nevidim nejmensi problem spojit ty tri baterie paralelne. Ne ze si to
> myslim, ale mam to overene. 2x trakcni 220Ah a jedna 150Ah startovaci.
> Nabijeni 55A nabijec/menic na 230V Studer. V kazdem privodu aku jsou
> bocniky 600A/60mV a mV metry pro mereni proudu. Ty baterie se spolu
> naprosto bez problemu "domluvi", i kdyz nabijeni posilim dalsi nabijeckou
> 40A nebo i vice. Ani pri vybijeni neni problem a po odpojeni od zateze (po
> vybiti) se chvili objevi vyrovnavaci proudy 1-2A a po chvili spadnou na
> nulu. A tato trojice Pb aku se snese i s 700Ah NiCd, pri zatizeni se zatez
> rozlozi. Jen po odpojeni zateze je treba NiCd odpojit, jinak z nich tece
> cca 4-5A do Pb. AZE


Další informace o konferenci Hw-list