Mobilni DC energetika

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Sobota Říjen 16 00:00:00 CEST 2010

Ale sa obavam, ze cim v tom bude viac intaligencie, tym menej to bude
spolahlive.
Prislovie "V jednoduchosti je sila" ma tiez cosi do seba. Odporucal by som
tu inteligenciu moc neprehanat.
Mne sa nejako nepozdava, preco sa ma cakat s pripojenim tych dvoch bateriek
az na dosiahnutie maximalneho napatia. Ako sam uvadzate, zvysia sa tym
akurat prudove naroky na odolnost spinacov. Nejaky uzitok v tom nevidim.
Prave by som odporucal ich pripajat vyrazne skor (okolo 13,5V).
Ina moznost by mohla byt vytiahnut z alternatora este striedave vyvody
vinutia. Pridat pre kazdu baterku samostatnu trojicu plusovych diod. Tym
ziskate z alternatora niekolko samostatnych + vyvodov s prakticky rovnakym
napatim, ktore ale nebudu priamo prepojene medzi sebou. Teda usetrite
vykonove spinace, kazda baterka si zoberie z alternatora prave tolko kolko
bude potrebovat.

                                     Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: <j.Krajinka na seznam.cz>

Prijde na to jak moc "energie" do toho systemu chcete vlozit.
Vrcholem inteligence asi bude neco takoveho, zdrojova stana
kazdy zdroj muze byt pripojen k libovolne baterii nebo bateriim, naopak
libovolna baterie muze byt pripojena nebo odpojena od rozvodu na lodi.
Ridicimi ventily muzou byt tyristory, IGBT, ... pak to je jiz jen o ridicim
MCU, FPGA, ...,  a definovani co kdy jak a proc.