Mobilni DC energetika
j.Krajinka na seznam.cz
j.Krajinka na seznam.cz
Pátek Říjen 15 16:30:48 CEST 2010
Prijde na to jak moc "energie" do toho systemu chcete vlozit.
Vrcholem inteligence asi bude neco takoveho, zdrojova stana
kazdy zdroj muze byt pripojen k libovolne baterii nebo bateriim, naopak libovolna baterie muze byt pripojena nebo odpojena od rozvodu na lodi.
Ridicimi ventily muzou byt tyristory, IGBT, ... pak to je jiz jen o ridicim MCU, FPGA, ..., a definovani co kdy jak a proc.
Jirka
>Zdravim,
chtel bych se poradit jestli uz nekdo neresil napajeni v nejakem
karavanu, lodi atd.
Budu mit nekolik zdroju energie a predpokladam tri Pb baterie 12V (jednu
startovaci a jednu az dve trakcni). Zdroje jsou alternator motoru (50A),
benzinovy generator (10A), FV panely a jeste externi zdroj z 230V (27A).
Chtel bych mit z celeho toho cirkusu jeden vystup 12V (aby se cela
"energetika" chovala jako jeden zdroj). Tedy aby se selektivne
pripojovaly a odpojovaly baterie podle stavu vybiti. Nechci spojovat
baterie paralelne - nedela to z mych zkusenosti dobrotu.
To si myslim, ze neni problem nejak ukocirovat - pokud budu mit k
dispozici napeti jednotlivych baterii.
Horsi dilemata mam s prepinanim zdroju. Jde o dost nesourode zdroje,
ktere jeste maji ruzne soubehy.
Prakticky muzou nastat libovolne kombinace dodavek energie z ruznych zdroju.
K tomu pristupuje jeste podminka, ze by alternator nemel nikdy bezet bez
baterie (vim, ze si necha dost libit, ale nechci to pokouset), takze
pripadne jeho prepinani musi splnit tuhle podminku.
Myslel jsem, ze bych alternator nechal natvrdo pripojenej na startovaci
baterii a k nemu po dosazeni maximalniho napeti postupne pripojoval
dalsi dve baterie. Ale mam strach natvrdo pripinat ruzne vybite baterie
na tvrdou plne nabitou baterii (podporene alternatorem). Jednak kvuli
spinacum a druhak kvuli samotne baterii.
Mate nekdo nejakou ideu?
--
Radek Vicek
Další informace o konferenci Hw-list