OT Re: Motorky pro solarni hracky

Standa Palas stpalas na quick.cz
Úterý Říjen 5 00:04:59 CEST 2010

No já nevím, ale pokud jsem viděl fotovoltaický panel,tak se skládá převážně
z těchto dílů:

- hliníkový rám - za to vám dobře zaplatí
- sklo -to se recykluje snadno a zdarma
- nějaká nosná podložka - to nevím z čeho je
- vlastní panely t.j. křemík a nějaký cín na spoje -o obojím si myslím,že to
může být cenná druhotná surovina.
- podstavec je buď dřevěný,nebo ocelový -to by taky neměl být problém
-měděný kabely - no comment

Jde jen o to,jak snadno půjdou jednotlivé části od sebe při případné
recyklaci oddělit. Jestli je to zalitý v pryskyřici,tak asi těžko,ale
nevím,zatím jsem viděl článek jen v obchodě a nemyslím si,že by se zrovna
recyklací mělo strašit.
Možná si to představuju jak Hurvínek válku, ale jestli ceny drahých kovů
půjdou tak nahoru jako v posledních letech,tak se o tu recyklaci panelů může
strhnout pěkná mela.

Staňa.

P.S. Teď mě napadlo. Jak si vlastně Hurvínek představuje válku ? Kde se to
vzalo? Je mi jasný,že od Hurvínka , ale od čeho přesně ?

----- Original Message -----
From: "jevem" <jevem na email.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, October 04, 2010 1:01 PM
Subject: OT Re: Motorky pro solarni hracky

Takže ve finále se to může zvrtnout tak, že se z těch dětí vychová další
generace, kkterá si nebude umět spočítat, kolik taková energie bude stát a
kolikrát bude dražší, než ta nezelená.
Kolik asi tak stojí ekologická likvidace FV panelu ? A kdo jí bude platit v
případě, že firma před skončením životnosti panely prodá ? Neměl by se
založit nějaký fond na ekologickou likvidaci FV panelů ?
Jinak proti FV energii nic nemám, jen jsem zaslechl, jak se dnes uvádí do
provozu 300MWhod a vlastníkem je ČEZ.
Jirka