OT: software - zaujimave citanie

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Sobota Říjen 2 14:22:07 CEST 2010

On 2.10.2010 12:53, Petr Zahradnik wrote:
> Původní zpráva ze dne 2.10.2010 od Karel Minarčík:

> A proč bych zrovna já měl mít nějaké další zbytečné smetí na disku jen
> proto, že si jeden člověk v nadnárodní firmě chce proti vůli vedení
> dělat programy? To je trochu dost uhozené, ne?

A kdo ho vám cpe (by vám to cpal), když by jste to nepotřeboval? To je
od Vás dosti arogantní, že by jste chtěl by ostatní používaly jen to co
vy ale naopak, to ne!
Nebo jste toho názoru, že když v oddělení vývoje potřebují CAD, tak ho
istalují i lidem na lince?

> Všichni dobře víme, jak je to s Windows Media Playerem ve Windows.
> Všichni dobře víme, jak dopadl Internet Explorer jako součást
> operačního systému. Jistě, že by mohlo být v operačním systému kdeco,
> mohl bys tam mít nejen programovací jazyk od Microsoftu, ale také od
> dalších 28 firem, které si myslí, že by se mohl někomu hodit, a mohl
> by sis vybírat stejně jako internetový prohlížeč. On by ti pak ten
> správce sítě vybral, co je pro tebe nejlepší...

Pletete více věcí dohromady (samostatná aplikace ✗ neodělitelná součást OS).

> Ale to přece není můj problém, ani problém dalších uživatelů. To bys
> také mohl argumentovat tím, že spousta úředníků by ráda hrála hry. A
> protože Solitaire jim už leze krkem, měly být součástí operačního
> systému nějaké další super hry. A gigabajty hambatých obrázků a videí
> by měly být také součástí instalace. Samozřejmě s každou aktualizací
> by se měly automaticky stahovat nové a nové...

> A co na to vedení nebo správce sítě? Řekl jsi jim to? Mrzí je to nějak
> moc, že s tebou notebook nechodí domů? :-)

Proboha, co to plácáte za nesmysly? Proč zaměnujete pracovní nástroj s
hrama? Je to nesmyslná a nelogická argumentace.

No vedení by měly zajímat náklady. 14 Hodin práce je už pěkná suma, u mě
to dělá uspořených 13kKč pro firmu. Je otázka jestli to takto
prezentoval u vedení, občas na to slyší.

> :-)

> Protože kdejakou __xovou distribuci si musíš doprogramovat sám, nebo
> aspoň sem tam překompilovat. Tam je to už z principu nutnost. Navíc
> cílová skupina je zcela jiná.

Tak toto je od vás velmi arogantní a hloupé prohlášení.

Za 12 let co používám GNU/Linux jsem se nesetkal s tím, že bych si musel
distribuci překompilovávat, nebo dokonce dopisovat, pokud se nejednalo o
vývojovou verzi distribuce nebo o distribuci založenou na zdrojových
kódech (např. Gentoo nebo SourceMage) Nepředpokládám že máte na mysli
konfiguraci, protože to je nutno udělat i na MS Windows™.

Binárně distribuované distribuce se dokonce chlubí tím, že je není nutno
kompilovat. Opravdu mě nenapadá důvod proč bych měl takto upravovat
distribuci.

Hodně troufalé je to tvrdit např o BSD operačních systémech či o Mac OS X.

> Například já nemám ani jednoho jediného zákazníka, který by chtěl
> programovat, a zároveň by si nebyl schopný nainstalovat programovací
> nástroj. Přitom mezi mé zákazníky patří stovky běžných uživatelů,
> kteří nic neprogramují, ani programovat nechtějí, a zároveň stovky
> vývojářů, kteří naopak programují, ať již pro zábavu, nebo se
> programováním živí.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

... a co to říká o tom, že takový zákazníci neexistují? Mě jako
zákazníka nemáte a jak jsem se díval na Vaše webové stránky tak ani mít
nebudete.

Du makat.
ced