OT: software - zaujimave citanie

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Říjen 2 13:18:54 CEST 2010

Resenim by asi mohlo byt neco, jako je Androidi Market, tj. aplikace ci web,
nabizejici aplikace "pro vsechno", at uz placene, nebo zdarma. Kazdy
Androidi smartphone ma aplikaci, ktera s Marketem komunikuje a skrz nej
instaluje. Samozrejme je mozna doinstalace cehokoli i mimo Market, ale pro
normalni uzivatele, ktery hleda neco a nevi co je to dobry napad.

Do urcite miry je to obdoba ruznych spravcu SW z linuxovych distribuci, jen
s nejakou "stabni kulturou".

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert na clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 02, 2010 12:53 PM
Subject: Re: OT: software - zaujimave citanie

Původní zpráva ze dne 2.10.2010 od Karel Minarčík:

> Konkretne znam cloveka, ktery v nadnarodni firme se snazi v exelu
> pomoci maker udelat databazi zaznamu z vyroby, aby nejen sobe
> ulehcil psani reportu pro sefy. Tvorba reportu ze 2 dnu se mu
> smrskla na 2hodiny. Kdyby mel k dispozici nejaky plnohodnotny
> programovaci jazyk bylo by to pro nej o dost snadnejsi. Jenomze
> prece nejaky cech nebude vylepsovat chod dokonale fabriky kterou
> navrhli renomovani zapadni inzenyri, proc by mu ten freepascal
> povolili, ze?

A proč bych zrovna já měl mít nějaké další zbytečné smetí na disku jen
proto, že si jeden člověk v nadnárodní firmě chce proti vůli vedení
dělat programy? To je trochu dost uhozené, ne?

> Takze takovy standardne obsazeny programovaci jazyk by v tech MS
> dost produktech pomohl.

Všichni dobře víme, jak je to s Windows Media Playerem ve Windows.
Všichni dobře víme, jak dopadl Internet Explorer jako součást
operačního systému. Jistě, že by mohlo být v operačním systému kdeco,
mohl bys tam mít nejen programovací jazyk od Microsoftu, ale také od
dalších 28 firem, které si myslí, že by se mohl někomu hodit, a mohl
by sis vybírat stejně jako internetový prohlížeč. On by ti pak ten
správce sítě vybral, co je pro tebe nejlepší...

> Ja mam sice admin prava na svem sluzebnim PC i NB kde jsou XP, ale
> bez povoleni si taky nemuzu kde co nainstalovat. A i BIOS je zamkly,
> takze live __ux nenabootuji.

Ale to přece není můj problém, ani problém dalších uživatelů. To bys
také mohl argumentovat tím, že spousta úředníků by ráda hrála hry. A
protože Solitaire jim už leze krkem, měly být součástí operačního
systému nějaké další super hry. A gigabajty hambatých obrázků a videí
by měly být také součástí instalace. Samozřejmě s každou aktualizací
by se měly automaticky stahovat nové a nové...

> A z tohoto duvodu jsem ani nikdy nemel sluzebni NB doma,

A co na to vedení nebo správce sítě? Řekl jsi jim to? Mrzí je to nějak
moc, že s tebou notebook nechodí domů? :-)

> jakakoliv omezeni nesnasim, doma mam vlastni PC a NB a Win na nem
> neni a nebude, zadna OEM licence od MS me sikanovat nebude

:-)

> Podotykam ze dneska kdejaka __xova distribuce ma standardne obsazen
> prekladac C/C++ a taktez Python.

Protože kdejakou __xovou distribuci si musíš doprogramovat sám, nebo
aspoň sem tam překompilovat. Tam je to už z principu nutnost. Navíc
cílová skupina je zcela jiná.

Například já nemám ani jednoho jediného zákazníka, který by chtěl
programovat, a zároveň by si nebyl schopný nainstalovat programovací
nástroj. Přitom mezi mé zákazníky patří stovky běžných uživatelů,
kteří nic neprogramují, ani programovat nechtějí, a zároveň stovky
vývojářů, kteří naopak programují, ať již pro zábavu, nebo se
programováním živí.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601