OT: software - zaujimave citanie

Galloth lordgalloth na gmail.com
Pátek Říjen 1 08:03:36 CEST 2010

Jen jestli problem nebude spise v tom, za Nicolaus Wirth byl akademik
a jazyk Pascal vymyslel prevazne pro vyuku spravneho programovani,
zatimco Ritchie a Thomson jsou programatori, kteri se snazili vytvorit
jazyk pro efektivni naprogramovani unixu.

Jinak jsem presvedcen o tom, ze vsichni tri jmenovani by bez problemu
zvladli psat v jakemkoliv jazyce.

Co se tycesporu o kvalitu jazyka, tak si myslim, ze nejdulezitejsi je
sebekontrola programatora a jeho znalosti. Pokud programator zna
spravne postupy a ma dost sebekontroly aby je pouzil, pak muze klidne
psat citelny a spolehlivy kod v cemkoliv. Pokud mu naopak znalosti a
sebekontrola chybi, tak bude prasit kazdy programovaci jazyk. Nicmene
zprasit Pascal je tezsi nez zprasit C a v tom spatruji hlavni vyznam
novych, komplikovanych a pomalych jazyku:

    S narustajicim poctem programatoru zakonite klesa jejich kvalita
nemaji uz proste tu sebekontrolu a znalosti jako meli pred 20 lety
takze je snaha vyvynout jazyky, ktere jim nedovoli delat tolik chyb a
nebo jim alespon napovi i za cenu toho, ze vysledny projekt bude
pomaly.

Honza