PIC 24,32 nebo ARM?

j s jarin.hw na gmail.com
Neděle Listopad 28 13:32:24 CET 2010

2010/11/28 Pavel Dolnsky <p.dolnsky na atlas.cz>:

> Zadarmo jak se to vezme, pokud chcete plnou verzi prekladace tak jsem si prave nasel, ze za C32 date 900$, za to same od HiTech dokonce 1500$, podobne to asi bude i u
> C30,... .
> Eval verzi ma i Keil, pravda omezeni jsou radove vetsi nez u MPLAB, nicmene nabizi i ruzne studentske verze.

Tak ako pisete, eval verzie od Keila su tazko pouzitelne, free verzia
od Microchipu je plne pouzitelna (ziadny limit na generovany kod,
ziadne casove obmedzenie). Dovody, pre ktore som do firmy kupil plnu
verziu neboli technicke.

> V kazdem pripade muj prispevek smeroval k tomu, ze bez ohledu na penize si u x52 a i ARM muzete opatrit velmi kvalitni nastroj a
>  PIC srovnatelny nema ani za nesrovnatelne penize.

Samozrejme, to mate pravdu. Pokial sa na peniaze nehladi, tak sa daju
od Keilu kupit skutocne luxusne nastroje.

> K  programovadlum, pri hledani ceny C32 jsem narazil na nejake info o programovadlech a jak PICKIT3 tak ICD3 jsou pase a
> Microchip doporucuje , tedy spise za vrchol nabidky povazuje Real Ice, pravda 500$ :-).

Netusim dovody, preco by mali byt PicKit3 a ICD3 pase. V poslednej
verzii MPLAB-u maju plnu podporu a Microchip ich odporuca do vyvoja
novych aplikacii ako perspektivne nastroje. S PIC24 a PIC32 plus ICD3
robim denno-denne, ale rad sa necham poucit.

> Na ebay najdete , viz nize, 47$ a 37$, pravda nabidka je celkove  docela mizerna, pro ARM najdete radove vice desek, v Cine asi
> PIC nefrci narozdil od ARM. Otazkou je proc?

V Cine nie su u vyrobcov devboardov a kopii vyvojovych nastrojov PIC
popularne, pretoze na ARM-e sa da lepsie zarobit.
Okrem toho, devboardov pre PIC-ka ponuka Microchip pomerne dost.
Cinanovi sa to neoplati.

J.S.