OS windows: program komolí vlastní data, co s tím ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Listopad 26 15:03:30 CET 2010

Zdravím,
  znáte mne jako "neuživatele" OS windows a proto jsem naprosto neznalý různých
triků, proto se ptám zde:
  Existuje program pro programování radiostanic TYT (čínské provenience),
samozřejmě pouze pro tento typ OS. Tento program umožňuje zadat data do
interní tabulky a tu pak uložit do souboru, zpětně ze souboru přečíst, vypálit
do rádia a nebo naopak přečíst z rádia do počítače.
  Tento program mi běží ve wine pod Linuxem výborně, fungují všechny funkce
kromě komunikace s rádiem - wine má dosud problémy s USB kabelem. Zbylé funkce,
jako je vytvoření tabulky, její uložení, zpětné načtení a editace jsou plně
použitelné.
  Proto jsem si vytvořil doma tabulku, uložil do souboru a pak poprosil kolegu
v práci, který disponuje nativním OS windows, o vypálení do rádia.
  Narazili jsme však. Zjistili jsme, že to, co funguje u mě na Linuxu, nefunguje
v nativních windows (!!!) U celkem tří lidí, na třech počítačích (na všech xp
sp 3) se program chová tak, že není schopen bezchybně přečíst vlastní datový
soubor! Nejen že nepřečte soubor, který jsem vytvořil já tímto programem na
Linuxu (resp. soubor přečte, ale obsah tabulky je zmršený), ale téhož zmršení
se dosáhne i vytvořením nového souboru přímo ve windows, jeho uložením a
zpětným načtením. Naopak, soubor vytvořený na nativních windows já v Linuxu
hladce přečtu bez chyb, ale samozřejmě ho nemůžu vypálit do rádia :-(. Z toho
je patrné, že ke zmršení dojde při procesu čtení, vytvoření a zápis souboru
je v pořádku.
  Tušíte, co mohl číňák v tom programu zmršit, a hlavně jak to opravit ? Je
dost pravděpodobné, že u nich to funguje, dokonce i pod tím Linuxem to funguje,
ale pod našimi okny (českými) ne. Mohlo byto být tím, že jsou česká ? Wine pod
Linuxem neemuluje česká, ale nějaká obecná. Dokonce jsme cvičně přepli na
jednom stroji národní prostředí na angličtinu a nepomohlo to.
  A pak se divte, že tenhle OS nemám rád. Jednou za několik let ho na něco
potřebuji a samozřejmě že to nejde :-(.

  Zdraví Pavel.