Odolnost 1-wire proti ruseni

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Listopad 25 14:58:51 CET 2010

Dik za dalsi potvrzeni, ze 1-wire proste neni cesta.

Ono to ma vic proti. Jednak tyhle samotne komunikacni a instalacni
problemy, ale i logisticke a financni.

Jeste tak tyhle teplomery DS18B20 jsou celkem sehnatelne bez obtizi a
celkem levne, ale treba AD prevodnik uz stoji majlant a neni si z ceho
moc vybirat, ale treba switche uz jsem vubec nesehnal a navic se ledacos
uz nedela - kolega mi psal ze DS2405 jeste asi pred rokem vyzebral z HTE
asi 50ks, ale ze take nevi co dal.

Oproti tomu to reseni s MCU, cidlem (libovolnym) a prevodnikem RS485 je
libovolne modifikovatelne - budice dela x firem a ceny jsou prijatelne.

Ja planuju nejaky maly univerzalni plosnacek s jednim AD/TTL vstupem,
dvema silovyma vystupama a pripojenim na RS485, ktery budu variabilne
osazovat a ktery bude bud fungovat jako cidlo, nebo vykonovy prvek a
nebo kombinace obojiho.

Kdyz jsem si rozmaloval co tam kde vsude mam a od ceho bych musel tahat
vsechny mozne draty tak je to dost uleva.

Jeste dva dotazy:

1) jak dalece snasi RS485 zapojeni do hvezdy pripadne nejakej hybrid

2) predpokladam, ze v mem pripade je zbytecne neco galvanicky oddelovat
- lod ma jednak na kostre minus pol a druhak napajeni je spolecne - ke
kazdemu zarizeni pujde silove napajeni - jedina moznost by byla udelat
zem sbernice spojenou jen na jednom miste se silovou zemi - pak by asi
melo smysl opticke oddeleni - jak byste to resili?

Radek Vicek