Odolnost 1-wire proti ruseni

Pavel Poucha papouch na papouch.com
Čtvrtek Listopad 25 14:17:26 CET 2010

Dobrý den,

s DS18B20 a s jejich propojováním na cca 100m vzdálenosti jsem si kdysi
vyhrál. Nejdříve jsme zkoušeli použít DS18B20 a aktivní pull-up. Vznikly
nějaké teploměry, 2 aplikace se s nimi nainstalovali (asi 20 měřicích míst v
každé, délka kabelu do 100m), ale bylo to velké trápení.

Pokud to člověk instaluje sám a ví co dělá, tak to snad ještě jde, ale
komerčně (tj. bude instalovat elektrikář) zcela nepoužitelné. Není na to
norma, na kterou by se šlo odkázat, takže projektant neví, jaký kabel
použít, jak jej tahat, atd. atd. Hrůza a děs.

Pak jsme udělali jednoduché teploměry na RS485, a je docela klid. Jak se
koukám, od února 2008 do dnes je jich prodáno 3.013 ks, a nevím o žádných
vážnějších problémech. Takže vřele doporučuji, prodražení nemusí být velké.
DS18B20 + malý_PIC_apod. + budič RS485 + stabilizátor. Kdo by se chtěl
podívat co máme, tak typ bez krytí je zde:
http://www.papouch.com/cz/shop/product/tqs3-e-elektronika-teplomeru-s-rs485/
.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha