OT:Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Listopad 24 08:52:51 CET 2010

O kus niz vam to kolega Stengl vysvetlil velmi pekne. Zadne bakterie,
ale je to geneticky dane - tedy to zda si umite vytvaret laktazu, ktera
rozstepi mlecny cukr cili laktozu. Pokud ji nemate tak laktoza projde az
hluboko do strev kde jako spravny cukr zacne kvasit a je pak zle.

Bohuzel ja jsem mimo jine intolerant na laktozu ale to neznamena ze
nemohu nic z mleka. Naopak produkty, ktere si doma udelam mi nic
nedelaji - domaci jogurt treba spravne zadnou laktozu neobsahuje,
protoze kvasinky ji sezraly - narozdil od toho koupeneho jogurtu, kam ji
vyrobce zpetne jeste dosype aby jogurt byl sladkej a chutnal!!

Takze nelze tohle brat vsechno nejak anblok. Kazdy mame nejake dispozice
k tomu co nam vyhovuje a co ne - hodne to zalezi jak mame namichane geny
z nasich predku. Nicmene kvalita jidla kterou kupujeme je naprosto
tragicka. Ja jako bezlepkar si to musim hlidat a tak se kupujou jen
kvalitni veci - dopadlo to tak ze cela nase rodina vcetne blizkych
pribuznych se stravuje prakticky bezlepkove - zjistili ze treba uzeniny
bez mouky, skrobu atd jsou mnohem lepsi. Nebo ze treba takove proso je
take uplne skvela priloha. Hrozne veci jsme zapomneli.

Jen to pivo jsem zatim nevyresil - protoze to bezlepkove je humus.

RV