Re: Re[4]: Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

www www asrock70 na seznam.cz
Středa Listopad 24 00:49:48 CET 2010

Panove az vam jednou do markose neprivezou potraviny tak zemrete hladem :-) , tohle jsou zaklady, driv to umel skoro kazdy.
Tvaroh je srazeny kesein, tedy mlecna bilkovina a jde ho vyrabet bud srazenim kyseliny mlecne za vzniku kysele syreniny nebo enzymaticky za vznuku sladke syreniny.
Prakticky, vezmeme cerstve mleko, cim vyssi obsah bilkoviny tim lepe. Mleko nechme zkysnout , nasledne ho zacneme pomalu zahrivat za obcasneho michani , pokud chceme vyrobit mekky tvaroch vystacime s zahratim na 30C, pro tvaroh na strouhani, tedy suchy, tvrdy az na 60C. Pro urychleni srazeni lze pridat chlebovou kurku . Nechame odstat a nasledne na platne nebo te pline odfiltruje.
Dalsi netodou je pouziti syridla.
Pokud chceme proces urychlit lze do cerstveho mleka pridat lzici vinneho octa.

Vysledkem je tvaroh , kupodivu chutna nesrovnatelne lepe nez ten kupovany.

Z diskuze je krasne videt jak jsme zdegenerovany. Hlavni hygienik ma hruzu z automatu na mleko, ale napriklad to, ze se smes sojove mouky, dusitanu sodneho, butylhydroxytoluenu, cyklamatu, asi cesti polyfosfatu, antioxidantu a asi ctyrech umelych barvv prodava jako "mastny vyroek" ho nechava zcela klidnym.
Pravdepodobnost, ze dostanete tasemnici je zvlaste u hoveziho stejna jako, ze vyhrajete druhou ve sportce a pokud si maso na tatarak udelate sam, je to skoro vyloucene. Boubel tasemnice ma cca 1cm a je mlecne bila, coz v cervenem mase snad ani nejde prehlednout.

Na zaver jedna otazka, ci deti nepotkate na alergologii ci astmatologii?
No cikanu. Cim to?

Jirka

>ad 2:
to převařování si fakt nepamatuju, ale doplnil bych lisování.
To tam bylo určitě, párkrát jsem držel prkýnka a táta utahoval svěrák nebo francouzák.
Pavel Glajc