Elektromobily
Milan
krata.milan na seznam.cz
Pondělí Listopad 22 17:51:19 CET 2010
MHD? no a co mi na vesnici?Dnes bych se bez auta neobesel. Cesta do
Prace autem 30 minut. Kombinaci Autobusu a vlaku 3 hodiny. Cesta domu
nemozna, protoze v dnesni dobe neni navazujici spoj.
Osobne by se mi elektromobil hodil, protoze bych dojel do prace, potom
domu a pres noc bych klidne nabijel a pokud by byl dojezd 100km tak bych
mel jeste 30 na popojizdky a mohl treba vzit manzelce nakup.
Milan
Dne 22.11.2010 10:08, Michal Gregor napsal(a):
> Kun zere i kdyz nejezdi.
> V soucasne dobe nemaji elektro auta perspektivu. Mozna v teplych
> koncinach jako vozitka do mesta. Vsichni mluvi o soukromych autech,
> ale co firemni vozy? Kolilk aut denne ujede vice nez 100km? Podobne je
> to se zemnim plynem, je to super vec, tak proc uz je nemaji vsechny
> autobusy? Misto toho se kupuji nesmysly na baterky.
> Otazka zni jak nahradit nebo aspon usetrit ropu?
> 1) Podpora MHD - proc u nas plati myto linkove autobusy?
> 2) Vystavba rychlo vlaku - nahrada letadel na kratkou vzdalenost.
> 3) Najit zpusob jak zajistit konkurenci kamionum. (Bez dotaci!) Treba
> postavit trat Korea - Cina - EU,.Lod z Asie pluje mesic, vlakem je
> prdpoklad tyden.
> 4) Vymyslet trolej pro auta aspon na dalnici
> 5) Vymyslet lepsi baterky
> Mistni zasobovani je krasna utopisticka pohadka, staci horsi pocasi
> nebo nejaka pohroma a mate tady hladomor.
> Michal Gregor
>
> ----- Original Message -----
> *From:* Ondřej Janovský <mailto:ondrej.janovsky na alarex.cz>
> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Sent:* Monday, November 22, 2010 8:53 AM
> *Subject:* Re: Elektromobily
>
> Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by je tu
> vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k
> nicemu a
> ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka.
> Nikde
> zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat spolehlive a
> casem proverene kone.
>
> Oja
>
> Dne 22.11.2010 08:49, Ales Prochaska napsal(a):
> > Tady bych si dovolil lehce nesouhlasit. Nehlede na to, ze kdyby mi
> > bylo zabraneno pracovat alespon 10 hodin denne (o vikendech jen
> 6) tak
> > bych se asi ohlodal nudou, tak mam pocit, ze za tu praci dostavam
> > umerne vysledky. Jeste pamatuju doby kdy rodice jen touzili po
> > vlastnim aute, ted mam dve a nikomu to neprijde divne (a prolevam je
> > benzinem a naftou, coz driv taky nebylo tolik potreba). Clovek mival
> > jeden kabat a dvoje boty, ted uz vetsina lidi ani z hlavy nerekne
> > kolik jich vlastne ma. Deti mivaly jeste pred par desitkami let par
> > hracek, ted az na pripady mimoradne psychicky odolnych rodicu jich
> > maji zaplavu (a to nepocitam kolik hracek mam ja sam :-)). A neco
> > podobneho by se dalo najit v kazde oblasti. Samozrejme, ze
> pocitove to
> > tak nevychazi, z 1001. hracky nemam uz takovou radost jako z te
> 1. :-)
> >
> > Ales Prochaska
> >
> >
> >> Ono je to ještě o něco složitější. Po tomhle jsem docela dlouho a
> >> usilovně pátral, říkajíce si, jak je možné, že při takovém nárůstu
> >> produktivity musíme pracovat skoro stejně (dnes 30-50 % tehdejšího
> >> času, ale při mnohasetprocentní produktivitě)?
> >>
> >
> >> Jednak si toho tedy kupujeme více, než naši dědové, ale i kdybychom
> >> chtěli stejnou životní úroveň jako tehdy, neklesne potřebná
> práce ve
> >> stejném poměru, jako vzrostla produktivita.
> >>
> >
> >> No a podstata problému je následující: Jak společnost obsahuje
> >> stále rozsáhlejší funkční celky (velké firmy s obrovskými počty
> >> zaměstnanců po celém světě, velké státní správy), roste režije.
> >> Interně (na milion zaměstnanců nestačí 1 externí účetní a 1 šéf,
> >> jako při 10) a externě (na distribuci superproduktivně vyrobeného
> >> zboží z 1 továrny do celého světa je několikaúrovňová síť s počtem
> >> lidí větším, než ve výrobním závodu). Dokud kapitalismus fungoval,
> >> byly tyhle věci držené na uzdě. Dnes je tu mnoho státních regulací,
> >> které v konečném důsledku především brání samovolné očistě.
> >>
> >
> >> Když dnes manažer velké a.s. zjistí, že mají mj i 10 baráků, kde je
> >> po 1000 zaměstnanců v každém, kteří neprodukují žádnou hodnotu
> >> (tohle podle Parkinsona může vzniknout už při 100+ lidí), tak bude
> >> raději dělat, jako že o ničem neví, protože propustit 10 tisíc lidí
> >> je politicko-korektně nepřijatelné.
> >>
> >
> >> No a nebo když dojde na lámání chleba a je jasné, že v Evropě by
> >> stačila čtvrtina současného počtu automobilek, tak se politici
> >> zhrozí a udělají šrotovné, nebo jinou podobnou kravinu, aby mohly
> >> všechny alespoň do konce volebního období fungovat, jako by
> bylo vše v pořádku.
> >>
> >
> >> Nebo se třeba zjistí, že v nějaké malé zemičce, která má vstoupit
> >> do EU, umí vyrobit levný a kvalitní cukr a zvládnou ho tolik, že by
> >> část francouzských zemědělců musela začít dělat něco jiného... K
> >> tomu je hrozně hezká poznámka v českém překladu knížky Globalizace
> >> od Johana Norberga: "Platíme si vyšší daně, abychom mohli mít
> dražší cukr".
> >>
> >
> >> Obecně se dá také říct, že kdykoli se někde u něčeho jako důležitý
> >> přínos uvádí vytvoření pracovních míst (typické třeba u různých
> >> ekodecentralizačních nesmyslů), znamená to popření podstaty
> >> technického pokroku a samozřejmým výsledkem bude zdražení, tedy že
> >> budeme pracovat na živení těchto neužitečných podniků.
> >>
> >
> >> No a pak jsou tu makroekonomické nástroje: Když politik zjistí, že
> >> HDP není takové, jak by podle něj mělo být, nechá snížit úrokové
> >> sazby centrální banky a provede další podporu investic. Jenomže
> díky
> >> výšepopsaným regulacím se do ničeho rozumného moc investovat nedá.
> >> Výsledkem jsou půjčky na spotřební zboží, které se ovšem za nějakou
> >> dobu musí splatit a protože to bylo spotřební, žádný skutečný
> nárůst
> >> životní úrovně se nekoná. A nebo se přeci jen investuje. Do výroby
> >> to skoro nejde - s tím je moc razítek, složité předpisy a kdyby se
> >> nakonec podařilo vyrobit něco světoborného, přijde antimonopolní
> >> úřad, řka, že to takhle nejde... Takže se investuje zas jen do
> >> režije. Postaví se další obchodní dům, ve kterém prodávají totéž co
> >> za rohem, nebo se založí další reklamka. Další možností jsou
> >> hypotéky - to je kapitola sama pro sebe, velmi dlouhá, ... ale už
> >> budu muset jít spát. Obecný závěr je, že čím levnější úroky z
> >> hypoték, tím dražší jsou stavební práce. No a když se to hodně
> >> přežene, Clintonovsky "Hypotéku musí dostat i nezaměstnaný
> >> afroameričan", je z toho za 10 let hypotéční krize.
> >>
> >
> >> No a pak je tu ještě další režije, zvaná stát...
> >>
> >
> >> PH
> >> _______________________________________________
> >> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> >> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >>
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> > Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20101122/3d545df3/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list