<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
    <title></title>
  </head>
  <body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
    MHD? no a co mi na vesnici?Dnes bych se bez auta neobesel. Cesta do
    Prace autem 30 minut. Kombinaci Autobusu a vlaku 3 hodiny. Cesta
    domu nemozna, protoze v dnesni dobe neni navazujici spoj.<br>
    Osobne by se mi elektromobil hodil, protoze bych dojel do prace,
    potom domu a pres noc bych klidne nabijel a pokud by byl dojezd
    100km tak bych mel jeste 30 na popojizdky a mohl treba vzit manzelce
    nakup.<br>
    Milan<br>
    <br>
    Dne 22.11.2010 10:08, Michal Gregor napsal(a):
    <blockquote cite="mid:A48A2F57B3934452A8C6EBBA78B24A0A@stolni"
      type="cite">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
        charset=ISO-8859-2">
      <meta content="MSHTML 6.00.2900.6036" name="GENERATOR">
      <style></style>
      <div><font size="2" face="Arial">Kun zere i kdyz nejezdi.</font></div>
      <div> </div>
      <div><font size="2" face="Arial">V soucasne dobe nemaji elektro
          auta perspektivu. Mozna v teplych koncinach jako  vozitka do
          mesta. Vsichni mluvi o soukromych autech, ale co firemni vozy?
          Kolilk aut denne ujede vice nez 100km? </font><font size="2"
          face="Arial">Podobne je to se zemnim plynem, je to super vec,
          tak proc uz je nemaji vsechny autobusy? Misto toho se kupuji
          nesmysly na baterky.</font></div>
      <div> </div>
      <div><font size="2" face="Arial">Otazka zni jak nahradit nebo
          aspon usetrit ropu?</font></div>
      <div><font size="2" face="Arial">1) Podpora MHD - proc u nas plati
          myto linkove autobusy?</font></div>
      <div><font size="2" face="Arial">2) Vystavba rychlo vlaku -
          nahrada letadel na kratkou vzdalenost.</font></div>
      <div><font size="2" face="Arial">3) Najit zpusob jak zajistit
          konkurenci kamionum. (Bez dotaci!) Treba postavit trat Korea -
          Cina - EU,.Lod z Asie pluje mesic, vlakem je prdpoklad tyden.
        </font></div>
      <div><font size="2" face="Arial">4) Vymyslet trolej pro auta aspon
          na dalnici</font></div>
      <div><font size="2" face="Arial">5) Vymyslet lepsi baterky</font></div>
      <div> </div>
      <div><font size="2" face="Arial">Mistni zasobovani je krasna
          utopisticka pohadka, staci horsi pocasi nebo nejaka pohroma a
          mate tady hladomor.</font></div>
      <div> </div>
      <div><font size="2" face="Arial">Michal Gregor</font></div>
      <div> </div>
      <div> </div>
      <blockquote style="padding-right: 0px; padding-left: 5px;
        margin-left: 5px; border-left: 2px solid rgb(0, 0, 0);
        margin-right: 0px;">
        <div style="font: 10pt arial;">----- Original Message ----- </div>
        <div style="background: none repeat scroll 0% 0% rgb(228, 228,
          228); font: 10pt arial;"><b>From:</b> <a
            moz-do-not-send="true" title="ondrej.janovsky@alarex.cz"
            href="mailto:ondrej.janovsky@alarex.cz">Ondřej Janovský</a>
        </div>
        <div style="font: 10pt arial;"><b>To:</b> <a
            moz-do-not-send="true" title="hw-list@list.hw.cz"
            href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
        <div style="font: 10pt arial;"><b>Sent:</b> Monday, November 22,
          2010 8:53 AM</div>
        <div style="font: 10pt arial;"><b>Subject:</b> Re: Elektromobily</div>
        <div><br>
        </div>
        Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by
        je tu <br>
        vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k
        nicemu a <br>
        ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka.
        Nikde <br>
        zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat
        spolehlive a <br>
        casem proverene kone.<br>
        <br>
        Oja<br>
        <br>
        Dne 22.11.2010 08:49, Ales Prochaska napsal(a):<br>
        &gt; Tady bych si dovolil lehce nesouhlasit. Nehlede na to, ze
        kdyby mi<br>
        &gt; bylo zabraneno pracovat alespon 10 hodin denne (o vikendech
        jen 6) tak<br>
        &gt; bych se asi ohlodal nudou, tak mam pocit, ze za tu praci
        dostavam<br>
        &gt; umerne vysledky. Jeste pamatuju doby kdy rodice jen touzili
        po<br>
        &gt; vlastnim aute, ted mam dve a nikomu to neprijde divne (a
        prolevam je<br>
        &gt; benzinem a naftou, coz driv taky nebylo tolik potreba).
        Clovek mival<br>
        &gt; jeden kabat a dvoje boty, ted uz vetsina lidi ani z hlavy
        nerekne<br>
        &gt; kolik jich vlastne ma. Deti mivaly jeste pred par desitkami
        let par<br>
        &gt; hracek, ted az na pripady mimoradne psychicky odolnych
        rodicu jich<br>
        &gt; maji zaplavu (a to nepocitam kolik hracek mam ja sam :-)).
        A neco<br>
        &gt; podobneho by se dalo najit v kazde oblasti. Samozrejme, ze
        pocitove to<br>
        &gt; tak nevychazi, z 1001. hracky nemam uz takovou radost jako
        z te 1. :-)<br>
        &gt;<br>
        &gt; Ales Prochaska<br>
        &gt;<br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; Ono je to ještě o něco složitější. Po tomhle jsem
        docela dlouho a<br>
        &gt;&gt; usilovně pátral, říkajíce si, jak je možné, že při
        takovém nárůstu<br>
        &gt;&gt; produktivity musíme pracovat skoro stejně (dnes 30-50 %
        tehdejšího<br>
        &gt;&gt; času, ale při mnohasetprocentní produktivitě)?<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; Jednak si toho tedy kupujeme více, než naši dědové, ale
        i kdybychom<br>
        &gt;&gt; chtěli stejnou životní úroveň jako tehdy, neklesne
        potřebná práce ve<br>
        &gt;&gt; stejném poměru, jako vzrostla produktivita.<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; No a podstata problému je následující: Jak společnost
        obsahuje<br>
        &gt;&gt; stále rozsáhlejší funkční celky (velké firmy s
        obrovskými počty<br>
        &gt;&gt; zaměstnanců po celém světě, velké státní správy), roste
        režije.<br>
        &gt;&gt; Interně (na milion zaměstnanců nestačí 1 externí účetní
        a 1 šéf,<br>
        &gt;&gt; jako při 10) a externě (na distribuci superproduktivně
        vyrobeného<br>
        &gt;&gt; zboží z 1 továrny do celého světa je několikaúrovňová
        síť s počtem<br>
        &gt;&gt; lidí větším, než ve výrobním závodu). Dokud
        kapitalismus fungoval,<br>
        &gt;&gt; byly tyhle věci držené na uzdě. Dnes je tu mnoho
        státních regulací,<br>
        &gt;&gt; které v konečném důsledku především brání samovolné
        očistě.<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; Když dnes manažer velké a.s. zjistí, že mají mj i 10
        baráků, kde je<br>
        &gt;&gt; po 1000 zaměstnanců v každém, kteří neprodukují žádnou
        hodnotu<br>
        &gt;&gt; (tohle podle Parkinsona může vzniknout už při 100+
        lidí), tak bude<br>
        &gt;&gt; raději dělat, jako že o ničem neví, protože propustit
        10 tisíc lidí<br>
        &gt;&gt; je politicko-korektně nepřijatelné.<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; No a nebo když dojde na lámání chleba a je jasné, že v
        Evropě by<br>
        &gt;&gt; stačila čtvrtina současného počtu automobilek, tak se
        politici<br>
        &gt;&gt; zhrozí a udělají šrotovné, nebo jinou podobnou kravinu,
        aby mohly<br>
        &gt;&gt; všechny alespoň do konce volebního období fungovat,
        jako by bylo vše v pořádku.<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; Nebo se třeba zjistí, že v nějaké malé zemičce, která
        má vstoupit<br>
        &gt;&gt; do EU, umí vyrobit levný a kvalitní cukr a zvládnou ho
        tolik, že by<br>
        &gt;&gt; část francouzských zemědělců musela začít dělat něco
        jiného... K<br>
        &gt;&gt; tomu je hrozně hezká poznámka v českém překladu knížky
        Globalizace<br>
        &gt;&gt; od Johana Norberga: "Platíme si vyšší daně, abychom
        mohli mít dražší cukr".<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; Obecně se dá také říct, že kdykoli se někde u něčeho
        jako důležitý<br>
        &gt;&gt; přínos uvádí vytvoření pracovních míst (typické třeba u
        různých<br>
        &gt;&gt; ekodecentralizačních nesmyslů), znamená to popření
        podstaty<br>
        &gt;&gt; technického pokroku a samozřejmým výsledkem bude
        zdražení, tedy že<br>
        &gt;&gt; budeme pracovat na živení těchto neužitečných podniků.<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; No a pak jsou tu makroekonomické nástroje: Když politik
        zjistí, že<br>
        &gt;&gt; HDP není takové, jak by podle něj mělo být, nechá
        snížit úrokové<br>
        &gt;&gt; sazby centrální banky a provede další podporu investic.
        Jenomže díky<br>
        &gt;&gt; výšepopsaným regulacím se do ničeho rozumného moc
        investovat nedá.<br>
        &gt;&gt; Výsledkem jsou půjčky na spotřební zboží, které se
        ovšem za nějakou<br>
        &gt;&gt; dobu musí splatit a protože to bylo spotřební, žádný
        skutečný nárůst<br>
        &gt;&gt; životní úrovně se nekoná. A nebo se přeci jen
        investuje. Do výroby<br>
        &gt;&gt; to skoro nejde - s tím je moc razítek, složité předpisy
        a kdyby se<br>
        &gt;&gt; nakonec podařilo vyrobit něco světoborného, přijde
        antimonopolní<br>
        &gt;&gt; úřad, řka, že to takhle nejde... Takže se investuje zas
        jen do<br>
        &gt;&gt; režije. Postaví se další obchodní dům, ve kterém
        prodávají totéž co<br>
        &gt;&gt; za rohem, nebo se založí další reklamka. Další možností
        jsou<br>
        &gt;&gt; hypotéky - to je kapitola sama pro sebe, velmi dlouhá,
        ... ale už<br>
        &gt;&gt; budu muset jít spát. Obecný závěr je, že čím levnější
        úroky z<br>
        &gt;&gt; hypoték, tím dražší jsou stavební práce. No a když se
        to hodně<br>
        &gt;&gt; přežene, Clintonovsky "Hypotéku musí dostat i
        nezaměstnaný<br>
        &gt;&gt; afroameričan", je z toho za 10 let hypotéční krize.<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; No a pak je tu ještě další režije, zvaná stát...<br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;    <br>
        &gt;&gt; PH<br>
        &gt;&gt; _______________________________________________<br>
        &gt;&gt; HW-list mailing list  -  sponsored by <a
          moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
        &gt;&gt; <a moz-do-not-send="true"
          href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        &gt;&gt; <a moz-do-not-send="true"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
        &gt;&gt;      <br>
        &gt;<br>
        &gt; _______________________________________________<br>
        &gt; HW-list mailing list  -  sponsored by <a
          moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
        &gt; <a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        &gt; <a moz-do-not-send="true"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
        &gt;    <br>
        <br>
        _______________________________________________<br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a moz-do-not-send="true"
          href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
        <a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        <a moz-do-not-send="true"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></blockquote>
      <pre wrap="">
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>