<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
<title></title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
MHD? no a co mi na vesnici?Dnes bych se bez auta neobesel. Cesta do
Prace autem 30 minut. Kombinaci Autobusu a vlaku 3 hodiny. Cesta
domu nemozna, protoze v dnesni dobe neni navazujici spoj.<br>
Osobne by se mi elektromobil hodil, protoze bych dojel do prace,
potom domu a pres noc bych klidne nabijel a pokud by byl dojezd
100km tak bych mel jeste 30 na popojizdky a mohl treba vzit manzelce
nakup.<br>
Milan<br>
<br>
Dne 22.11.2010 10:08, Michal Gregor napsal(a):
<blockquote cite="mid:A48A2F57B3934452A8C6EBBA78B24A0A@stolni"
type="cite">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=ISO-8859-2">
<meta content="MSHTML 6.00.2900.6036" name="GENERATOR">
<style></style>
<div><font size="2" face="Arial">Kun zere i kdyz nejezdi.</font></div>
<div> </div>
<div><font size="2" face="Arial">V soucasne dobe nemaji elektro
auta perspektivu. Mozna v teplych koncinach jako vozitka do
mesta. Vsichni mluvi o soukromych autech, ale co firemni vozy?
Kolilk aut denne ujede vice nez 100km? </font><font size="2"
face="Arial">Podobne je to se zemnim plynem, je to super vec,
tak proc uz je nemaji vsechny autobusy? Misto toho se kupuji
nesmysly na baterky.</font></div>
<div> </div>
<div><font size="2" face="Arial">Otazka zni jak nahradit nebo
aspon usetrit ropu?</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">1) Podpora MHD - proc u nas plati
myto linkove autobusy?</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">2) Vystavba rychlo vlaku -
nahrada letadel na kratkou vzdalenost.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">3) Najit zpusob jak zajistit
konkurenci kamionum. (Bez dotaci!) Treba postavit trat Korea -
Cina - EU,.Lod z Asie pluje mesic, vlakem je prdpoklad tyden.
</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">4) Vymyslet trolej pro auta aspon
na dalnici</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">5) Vymyslet lepsi baterky</font></div>
<div> </div>
<div><font size="2" face="Arial">Mistni zasobovani je krasna
utopisticka pohadka, staci horsi pocasi nebo nejaka pohroma a
mate tady hladomor.</font></div>
<div> </div>
<div><font size="2" face="Arial">Michal Gregor</font></div>
<div> </div>
<div> </div>
<blockquote style="padding-right: 0px; padding-left: 5px;
margin-left: 5px; border-left: 2px solid rgb(0, 0, 0);
margin-right: 0px;">
<div style="font: 10pt arial;">----- Original Message ----- </div>
<div style="background: none repeat scroll 0% 0% rgb(228, 228,
228); font: 10pt arial;"><b>From:</b> <a
moz-do-not-send="true" title="ondrej.janovsky@alarex.cz"
href="mailto:ondrej.janovsky@alarex.cz">Ondřej Janovský</a>
</div>
<div style="font: 10pt arial;"><b>To:</b> <a
moz-do-not-send="true" title="hw-list@list.hw.cz"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a> </div>
<div style="font: 10pt arial;"><b>Sent:</b> Monday, November 22,
2010 8:53 AM</div>
<div style="font: 10pt arial;"><b>Subject:</b> Re: Elektromobily</div>
<div><br>
</div>
Jeste ze Daimler a ostatni nemeli k dispozici HW konferu. To by
je tu <br>
vsichni presvedcili, ze jejich vozidlo na spalovaci motor je k
nicemu a <br>
ze to nema budoucnost. Je to smradlave, poruchove, slepa ulicka.
Nikde <br>
zadne cerpaci stanice, kde brat palivo? Proc nepouzivat
spolehlive a <br>
casem proverene kone.<br>
<br>
Oja<br>
<br>
Dne 22.11.2010 08:49, Ales Prochaska napsal(a):<br>
> Tady bych si dovolil lehce nesouhlasit. Nehlede na to, ze
kdyby mi<br>
> bylo zabraneno pracovat alespon 10 hodin denne (o vikendech
jen 6) tak<br>
> bych se asi ohlodal nudou, tak mam pocit, ze za tu praci
dostavam<br>
> umerne vysledky. Jeste pamatuju doby kdy rodice jen touzili
po<br>
> vlastnim aute, ted mam dve a nikomu to neprijde divne (a
prolevam je<br>
> benzinem a naftou, coz driv taky nebylo tolik potreba).
Clovek mival<br>
> jeden kabat a dvoje boty, ted uz vetsina lidi ani z hlavy
nerekne<br>
> kolik jich vlastne ma. Deti mivaly jeste pred par desitkami
let par<br>
> hracek, ted az na pripady mimoradne psychicky odolnych
rodicu jich<br>
> maji zaplavu (a to nepocitam kolik hracek mam ja sam :-)).
A neco<br>
> podobneho by se dalo najit v kazde oblasti. Samozrejme, ze
pocitove to<br>
> tak nevychazi, z 1001. hracky nemam uz takovou radost jako
z te 1. :-)<br>
><br>
> Ales Prochaska<br>
><br>
> <br>
>> Ono je to ještě o něco složitější. Po tomhle jsem
docela dlouho a<br>
>> usilovně pátral, říkajíce si, jak je možné, že při
takovém nárůstu<br>
>> produktivity musíme pracovat skoro stejně (dnes 30-50 %
tehdejšího<br>
>> času, ale při mnohasetprocentní produktivitě)?<br>
>> <br>
> <br>
>> Jednak si toho tedy kupujeme více, než naši dědové, ale
i kdybychom<br>
>> chtěli stejnou životní úroveň jako tehdy, neklesne
potřebná práce ve<br>
>> stejném poměru, jako vzrostla produktivita.<br>
>> <br>
> <br>
>> No a podstata problému je následující: Jak společnost
obsahuje<br>
>> stále rozsáhlejší funkční celky (velké firmy s
obrovskými počty<br>
>> zaměstnanců po celém světě, velké státní správy), roste
režije.<br>
>> Interně (na milion zaměstnanců nestačí 1 externí účetní
a 1 šéf,<br>
>> jako při 10) a externě (na distribuci superproduktivně
vyrobeného<br>
>> zboží z 1 továrny do celého světa je několikaúrovňová
síť s počtem<br>
>> lidí větším, než ve výrobním závodu). Dokud
kapitalismus fungoval,<br>
>> byly tyhle věci držené na uzdě. Dnes je tu mnoho
státních regulací,<br>
>> které v konečném důsledku především brání samovolné
očistě.<br>
>> <br>
> <br>
>> Když dnes manažer velké a.s. zjistí, že mají mj i 10
baráků, kde je<br>
>> po 1000 zaměstnanců v každém, kteří neprodukují žádnou
hodnotu<br>
>> (tohle podle Parkinsona může vzniknout už při 100+
lidí), tak bude<br>
>> raději dělat, jako že o ničem neví, protože propustit
10 tisíc lidí<br>
>> je politicko-korektně nepřijatelné.<br>
>> <br>
> <br>
>> No a nebo když dojde na lámání chleba a je jasné, že v
Evropě by<br>
>> stačila čtvrtina současného počtu automobilek, tak se
politici<br>
>> zhrozí a udělají šrotovné, nebo jinou podobnou kravinu,
aby mohly<br>
>> všechny alespoň do konce volebního období fungovat,
jako by bylo vše v pořádku.<br>
>> <br>
> <br>
>> Nebo se třeba zjistí, že v nějaké malé zemičce, která
má vstoupit<br>
>> do EU, umí vyrobit levný a kvalitní cukr a zvládnou ho
tolik, že by<br>
>> část francouzských zemědělců musela začít dělat něco
jiného... K<br>
>> tomu je hrozně hezká poznámka v českém překladu knížky
Globalizace<br>
>> od Johana Norberga: "Platíme si vyšší daně, abychom
mohli mít dražší cukr".<br>
>> <br>
> <br>
>> Obecně se dá také říct, že kdykoli se někde u něčeho
jako důležitý<br>
>> přínos uvádí vytvoření pracovních míst (typické třeba u
různých<br>
>> ekodecentralizačních nesmyslů), znamená to popření
podstaty<br>
>> technického pokroku a samozřejmým výsledkem bude
zdražení, tedy že<br>
>> budeme pracovat na živení těchto neužitečných podniků.<br>
>> <br>
> <br>
>> No a pak jsou tu makroekonomické nástroje: Když politik
zjistí, že<br>
>> HDP není takové, jak by podle něj mělo být, nechá
snížit úrokové<br>
>> sazby centrální banky a provede další podporu investic.
Jenomže díky<br>
>> výšepopsaným regulacím se do ničeho rozumného moc
investovat nedá.<br>
>> Výsledkem jsou půjčky na spotřební zboží, které se
ovšem za nějakou<br>
>> dobu musí splatit a protože to bylo spotřební, žádný
skutečný nárůst<br>
>> životní úrovně se nekoná. A nebo se přeci jen
investuje. Do výroby<br>
>> to skoro nejde - s tím je moc razítek, složité předpisy
a kdyby se<br>
>> nakonec podařilo vyrobit něco světoborného, přijde
antimonopolní<br>
>> úřad, řka, že to takhle nejde... Takže se investuje zas
jen do<br>
>> režije. Postaví se další obchodní dům, ve kterém
prodávají totéž co<br>
>> za rohem, nebo se založí další reklamka. Další možností
jsou<br>
>> hypotéky - to je kapitola sama pro sebe, velmi dlouhá,
... ale už<br>
>> budu muset jít spát. Obecný závěr je, že čím levnější
úroky z<br>
>> hypoték, tím dražší jsou stavební práce. No a když se
to hodně<br>
>> přežene, Clintonovsky "Hypotéku musí dostat i
nezaměstnaný<br>
>> afroameričan", je z toho za 10 let hypotéční krize.<br>
>> <br>
> <br>
>> No a pak je tu ještě další režije, zvaná stát...<br>
>> <br>
> <br>
>> PH<br>
>> _______________________________________________<br>
>> HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
>> <a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
>> <a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
>> <br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
> <a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
> <br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a moz-do-not-send="true"
href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></blockquote>
<pre wrap="">
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>