Elektromobily

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Listopad 22 14:07:08 CET 2010

 22.11.2010, 13:59:40

Uranu a predevsim thoria je celkem dostatek viz. napr.
http://hp.ujf.cas.cz/~wagner/popclan/transmutace/zdrojeuranu.htm
(ony ty clanky pana wagnera jsou vubec docela zajimave, ctenemu
kolokviu je k precteni jen doporucuji)
Problem muze byt spise s tou fuzi. V soucastnosti nejnadejnejsi stroj
na fuzi je tokamak a ten potrebuje supravodive magnety. A ty zase
tekute helium. A to se ziskava z ropy. Nebude ropa, nebude helium,
(mozna) nebudou magnety, nebude tokamak, nebude fuze.
Kdyby to nestacilo, z dnesniho pohledu nejvyhodnej, jde fuzi provest
mezi deuteriem a tritiem. A prekurzorem pro vyrobu tritia je lithium.
Jen ho vsechno nesmime nacpat do akumulatoru.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz