Elektromobily

Pondělí Listopad 22 12:02:44 CET 2010

Asi tak - nebude ropa, ale ukazuje se, že v mořích jsou obrovské zásoby
"vykrystalizovaného" zemního plynu - jen se je naučit těžit.  Dokonce v
případě dalšího oteplování hrozí, že se tanhle metan uvolní do atmosféry
a vytvoří skleníkový efekt. Tedy další důvod na něco ho využít :-) Uran
teď využíváme skutečně z nějakých snad jen 10% a ty produkty jeho
rozpadu (vyhořelé palivo) dokážou dál využít rychlé reaktory. Nevím proč
se nepoužívají, je tam i vyšší teplota a takže vyšší účinnost parního
cyklu. Nevím jestli tam jsou takové technické problémy - spíš myslím že
politické. Jeho činností vzniká plutonium, i když i to se snad dál
rozpadá. Mám dojem že hlídání toho plutonia, aby se nedostalo k
teroristům, je problém pro který alibističtí politici rychlé reaktory
nechtějí. Ale možná se pletu. Už jen naše zásoby vyhořelého paliva by
nám vydržely snyd na 100 let, jen kdyby byl zájem. Myslím si že štěpné
reaktory musí pokrýt potřeby lidstva jen na dobu, než ty fůzní reaktory
budu pořádně fungovat. Teoreticky se snad ví jak na to, něco se staví,
asi je to otázka peněz - takže priorit politiků. Jeden stát to neutáhne
a aby se jich domluvilo víc ... no znáte to.

Anděl