Elektromobily

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Listopad 22 07:16:19 CET 2010

Tak pozitivni je zjisteni, ze existuje technologie, schopna nektere
uzivatele uspokojit. Sice je priserne draha, ale to jsou "novinky" vzdycky.

Takze OK, mame technologii, schopnou denne dovezt cloveka do prace. Je to
stejna technologie, jakou muzeme dovezt do prace padesat lidi? Muzu vyrobit
padesat aut? Zcela jiste ano. A pul milionu? Padesat milionu?

Obavam se, ze pokud prejdeme k vetsim cislum, opet se to nekde zadrhne - at
uz pri nabijeni (ano, nabijecka potrebuje jen 16A. ale pocet nabijecek krat
jeden panelak...), nebo i pri samotne vyrobe - samozrejme milionove serie
zlevni vyrobu, ale zlevni vyrobu i nekolikanasobna poptavka po lithiu nebo
po yttriu? Mame vubec takove zasoby? Jen laickym pohledem se mi to zda pro
opravdu masove nasazeni narocne, osobne bych spis veril palivovym clankum
(tim myslim ty "nalevaci" - na vstupu alkohol, na vystupu elektrina :)

Netvrdim, ze je to cesta spatnym smerem, elektromobily jsou asi cesta
jedinym moznym smerem, ale jeste bude sakra dlouha na to, abych jich za rok
potkal vic nez na fotkach reportaze z veletrhu.

Pavel Kutina

P.S.: Konec koncu na tech konich a praci maximalne tak u sedlaka ve vedlejsi
vesnici zase nevidim nic tak extra spatneho - kupodivu podobne to fungovalo
i ve mestech. Vzdycky se nekde nasel "zoufalec" co pesi cestou do prace
stravil hodinu, to same cestou domu, ale byla to vyjimka. Dneska je
vyjimkou, kdyz cestou do prace nemusim tu hodinu travit (v jakkoli rychlem
dopravnim prostredku).