Re: Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Listopad 21 02:27:48 CET 2010

 21.11.2010, 2:16:45

Pred 100 lety patrilo kameninove nadobi k nejbeznejsimu vybaveni kazde
kuchyne, takze kamenina a maslo k sobe patrili urcite.
Otazka je, co s tou vodou. Ochlazovani odparem funguje, ale ma-li
fungovat dobre, predpoklada to neglazovanej hrnec a dobre proudeni
vzduchu. Co si pamatuju z chalupy, vsechny hrnce byly glazovane. To
nevylucuje pouzivani i neglazovanych, jen u mych predku nebylo diky
kvalitnimu sklepu nic takoveho zapotrebi.
Ale dobre proudeni vzduchu okolo, je v pripade uzavreneho spajzu asi
dost problematicke. V africe se pry takove nadoby zavesuji na
stromy - stin a vitr.
Je mozne, ze masla byl plny hrnec a voda byla jen na povrchu, spise
jako ochra proti oxidaci. A nebo jen ve zlabku na okraji jako "vodni
tesneni".

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz