*****SPAM***** RE: 12V DC -> 3V DC

Středa Listopad 10 14:17:00 CET 2010

2010/11/10 JD <jirkonf na seznam.cz>:
>  Dalsi moznost je vytahnout z kompu 3.3V a pouzit ty, tady bude mozna trosku
> problem ze potrebuju aby fotak byl cca 15m od PC a nevim presne jaky ubytek na
> takovym kabelu vznikne (na 0,5ku nebo 0,75ku cerveno-cernou klasiku z GM
> myslim vychazel na 10-15ti metrech pri cca 1,5A byl ubytek kolem 1.7V jestli
> si to dobre pamatuju, uz je to dyl co sem to zkousel, ale podle letmeho
> propoctu to byla asi 0,5ka). Dalsi moznosti je vytahnout z PC 5V a srazit
> seriovyma diodama na 3V. Potreboval bych aby to fungovalo idealne uz dneska,
> [...]

Tak ono se to má napájet z PC? Jestli nemáte v šuplíku low-dropout
stabilizátor, co by šel pověsit na +5V, tak vemte dvě až tři diody,
třeba 1N4007, dejte je do série a z 5V máte 3,6 nebo 2,9V, poměrně
stabilních, ostatně ve foťáku je stejně nějakej měnič a baterky maj
taky něco mezi 2,4 a 3V.

Kdysi dávno jsem tak vyřešil napájení CPU 486DX4, protože na boardu
shořel stabilizátor (a já za to fakt nemůžu) a LDO stabilizátory typu
LT1084 stály hrozně moc (možná 500 kus v GME). A chodilo to
spolehlivě.

Pavel Kadečka.