RE: Poraďte reprobedny

Halen Halen na seznam.cz
Středa Listopad 10 13:41:31 CET 2010

HTML příloha byla odstraněna...
jestli do toho mohu vstoupit.

V této cenové kategorii zapomeňte na již hotové třípásmové
reprobedny od výrobce. Pořiďte si dvoupásmové a uděláte líp.
Třípásmové výrobci neudělají tak, aby měly kvalitní měniče a
výhybku.

Jestli mohu poradit, stáhněte si vývojový software (je jich spousta)
na reprobedny a navrhněte a udělejte si je sám. Budete mít podstatně
kvalitnější reprobedny, než z obchodu. Podle mých zkušeností, je u
tří a více psámových beden problém s výhybkami - fázové posuvy a
impedance. Nešetřete na měničích.

Honza

> Od: Pavel Dolnsky <p.dolnsky na atlas.cz>
> Předmět: RE: Poraďte reprobedny
> Datum: 10.11.2010 12:46:44

Mate lampovy zesilovac 2x70W, v jakem zapojeni, ma to vystupni trafo
> atd?
To je totiz to o co jde v prve rade,
Za 10k Kc nemuzete koupit > 3pasmove bedny, ktere budou hrat s
elektonkovym zesilovacem jinak nez spatne, > duvodem bude vyhybka a
reproduktor.
Obecne plati, ze dnes se oboji > navrhuje na tranzistorovy
zesilovac, tedy zesilovac s nejakou dynamikou na > relativnim
prebytkem vykonu tudiz reproduktory jsou nechanicky tlumeny a filtry
> prvniho radu ve vyhybkach maji nejake vlastnosti. Kdyz k tomu
doplnite vas > cenovy limit jste v ri...

Nicmene abych jen nekritizoval. Pro vyber > reprobedny k
elektronkovemu zesilvoaci je rozhodujici citlivost a impedance, ale
> to ze vyrobce napise, ze reprobedna ma nominalni impedanci 8Ohmu
je asi tak > stejna informace jako, ze byla vyrobena za uplnku a
manipuilovali s ni pouze > panici s muri nohou v kapse.
Pro elektonkovy zesilovac je rozhodujici > prubeh impedance, vezmeme
priklad > http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Home_Audio/600_
Series/684.html
to > jsou bedny za cca 25k Kc tedy vice nez dvojnasobek vaseho
limitu, maji impedanci > 8ohmu ,ale nejnizsi bod impedance 3Ohmy,
tudiz s lampovymi zesilovaci prakticky > nepouzitelne, duvod vyhybka
je udelana tak jak je udelana a reproduktory jsou > jake jsou,
tranzistotovy zesilovac to zkousne, elktronkovy take, ale neco, >
nejspise stredy budou super a neco, nejspise basy tam nebudou.
/>Elektronkove zesilovace maji zpravidla maly vykon (proto muj dotaz
na 2x70W) a > proto vyzaduji citlive tedy malo tlumene reproduktory.

Super reseni > jsou horny tedy jeden siropasmovy reprak a k nemu
trouba jak ze stareho gramce. > Dela treba http://www.
lowtherloudspeakers.co.uk/ , ale reprobedny jsou tak o rad > az dva
nad vasim limitem.

Pavel

/>>Zdravím,
chtěl bych si pořídit nějaké reprobedny a vůbec nevím, kde > vybírat
a jak.
Neorientuji se ve značkách, cenách, typech atd. Mám ale > celkem
přesnou představu, co by měly umět a ta je zhruba tato:
- > Impedance 8 nebo 16 Ohm: budou buzeny elektronkovými zesilovači
a ty mají
> raději vyšší :-).
- Měly by bez potíží (zkreslení, plivání membrány) > zpracovat
nejméně 70W
elektrického výkonu (ne P.M.P.O ani hudebního, > ale poctivého sinu)

- Objem řekněme 120 - 160 l
- Raději bez > bassreflexu - zvuk BR beden mi přijde takový
nepřirozený,
dunivý. Basy > ale musí "umět" dobře, není nad nejnižší tóny varhan,
které
už > člověkem vyloženě chvějí :-).
- Nejméně třípásmové
- Co možná > rovná charakteristika cca 25 Hz - 20 kHz
- S možností zavěšení, uvažuji > je dát pod strop, protože dole mám
málo místa
:-).
- Cena tak > do 10kKč/pár.
Samozřejmě že tohle vše ještě neříká, jak se bude zvuk > nakonec
líbit, ale je to alespoň něco, čím se dá začít :-).
Dá se něco > takového pořídit, nebo je poslední požadavek v kolizi s
ostatními ? Jaká je vaše > oblíbená značka či model, který by
alespoň zhruba splňoval požadavky ?