konec NiCd baterek?
RV
vicek.radek na cpost.cz
Úterý Listopad 9 10:17:58 CET 2010
No to co plati pro modely neplati uplne stejne pro akuvrtacku (AV)!
Jednak BLDC reglery nejsou uplne idealni zatez pro baterie typu Lixx -
jiste vite o dlouhych diskuzich a osazovani LowESR kondu na privody
regulatoru, ktere omezuji spicky vznikajici pri rozpinani civek BLDC motoru.
Druhak zpusob zatezovani v modelech a nejake hobby AV je naprosto
diametralne jiny. V modelu ma baterie zivotnost bezne 5-15 minut do
uplneho vybiti. Tohle v amatersky pouzivane AV neprichazi do uvahy. A
jak je znamo tak pro Lixx jsou samodestrukcni pasma napeti ty
vzdalenejsi od nominalniho napeti - tedy plne nabiti a plne vybiti.
Mam odlozene dva dvouclanky Kokam a jeste jinou znacku (oba litane v
letadle nekolik desitek cyklu) na pozorovani v lednici - uz sest let.
Krome toho ze po 6 letech trochu zmekly (ubytek napeti po te dobe byl
0.05V na clanek) tak na nich neni naprosto nic co by branilo je pouzivat.
Pouzivani v letadle brani spis nez ztrata kapacity clanku jeho zvyseny
Ri, ktery pri extremnim vybijeni zpusobi velky ubytek napeti a tim mensi
vykon. Tohle u AV neni prilis podstatne.
Radek Vicek
Dne 9.11.2010 9:45, Zuffa Jan napsal(a):
> Mozno to nadsenie trochu opadne pretoze LiPol baterie starnu aj bez pouzivania.
> Takze ak je to na kazdodenne pouzivanie tak super. Ja vytahujem aku vrtacku 2x do roka
> a vzdy je vybita :) takze ju nemozem hned pouzit ale musim cakat kym sa trosku nabije.
> Je na 18V takze nejaky 4 clankovy LiPol pack by ju uzivil.
> V modeli lietadla na 3. rok je uz bateria LiPol nepouzitelna a to idem lietat par krat
> do roka. Dobre na tych bateriach je, ze ju plne nabijem a po roku je stale 100%.
>
> j.
>
Další informace o konferenci Hw-list