OT: Patek, aneb vyuzijte vyfuk auta jinak

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Listopad 5 17:24:02 CET 2010

Původní zpráva ze dne 5.11.2010 od Koder Petr:

> Schvalne, kolik pneuservisu pouziva pri dotahovani predepsany moment
> a kolik razovy utahovak? U meho auta je predepsan moment kolem 100Nm
> (mazivo zakazano). K povoleni pritom staci jen o neco vyssi
> (povoleni neni zadny problem).

Ano, přesně tak. Já jsem spousty let jezdil přezouvat do Storexu a tam
zhruba od roku 1996 používají na dotažení momentové klíče. K autu
naběhnou 2-4 lidi a už to frčí. Delší dobu strávím v kanceláři, kde to
potom platím. Nikdy jsem neměl žádný problém.

Teď už řadu let přehazuji kola sám a do Storexu zajedu jen čas od času
pro vyvážení. A když to dělám sám, tak také rázovým šroubovákem
neutahuju, co to jde, ale dotáhnu to potom ručně a navíc s nevytaženou
pákou toho teleskopického klíče. A nikdy jsem neměl žádný problém.

Co s tím dělají v servisu na prohlídkách, kdy musejí kola sundat, to
netuším. Zatím jsem s tím ale také neměl problém.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601