OT patecni kviz

Pavel Hudecek phudecek na tiscali.cz
Pátek Květen 28 18:50:59 CEST 2010

"Barva" vypadá z pohledu CO2 laseru úplně jinak, než z našeho pohledu, nebo
z pohledu IR kamery. Tyhle hračky končej kolem 1 mikrometru, CO2 má 10,7.
Vidí ho jen termokamery a PIR čidla. Skleněný objektiv je z tohoto pohledu
lesklá, avšak černá věc:-)

Kromě speciálních materiálů je v tomto pásmu černé vlastně všechno. Naopak
nároky na dosažení zrcadlového lesku jsou velmi malé. Tzn skoro všechno je
černé a většina zároveň velmi lesklá.

V případě prstu je velmi pravděpodobné, že nerovnost povrchu vytvoří v
podstatě velmi kvalitní černou, nezávisle na tom, že okem vypadá růžově,
bíle, nebo černě. Kdyby ale byl mokrý, bude lesklý skoro jako vodní hladina,
nebo hladký kov a většina se odrazí.

Dá se říct, že 10 mikrometrů jsou spíš takové trpasličí mikrovlny, než
světlo:-)

PH

From: "Václav Ovsík" <vaclav.ovsik na gmail.com>
Tak o reakcni dobe to jiste je.
Jenom jsem reagoval na srovnani "zareni do prstu" a "ohrev dotykem od
male casti plochy pajeciho oka", ktere je predevsim samo ochlazovano
vedenim tepla samotnym dratem na medeny hranol a zarenim do okoli...
No a nakonec ta barva jak psal pan Hudecek uz po okamziku tak uplne bila
nebyla ;) Proste ten laser bude IMO asi o dost horsi nez pajeci oko
trafopajky.
Ale to byla jenom takova selska uvaha...