Hadanka s ATMega128

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Květen 12 08:37:58 CEST 2010

Zabudol som este napisat, ze sa pokojne pytajte, a ja budem odpovedat, aby to bolo ferove - ja som to zariadenie mal v rukach takze som si vselico mohol vyskusat.

>   From: Marek Sembol <hwm.land at gmail.com>
>Tento problem to nevyresi ani na hadanku neodpovi, ale zkouseli po tom
>power-cycle precist obsah FLASH pres ISP?

Ano; nacita to klasicke 00 01 02 03 04... pretoze pri napalovani bootloadera sa napalia fuses tak, ze sa neda FLASH citat.

>Pripadne FLASH jen vymazat a
>precist pres ISP.

To ma nenapadlo urobit, ale kedze ja uz viem riesenie, mozem prehlasit, ze po vymazani fuses sa bude dat FLASH normalne napalit a precitat spat napaleny obsah aj po vy/zapnuti.

>A k tomu 'zapominani FLASH' - nechce se mi ted presne badat elektricke
>pomery v zapojeni bunky FLASH, ale nemuze dochazet k tomu, ze dokud je
>pritomno napajeni, tak FLASH naboj udrzi tam kde ma byt (otazkou je
>jak dlouho, ze:)), ale po vypnuti naboj 'utece'. V podstate
>mezistadium opotrebeni FLASH...

Jemne odbocim: FLASH opotrebovavat som nikdy neskusal ale EEPROM ano (neviem, ci som uz tu o tom pisal, podrobnejsie som o tom pisal na avrfreaks.net), a to "zabudanie" nasledkom opotrebenia sa prejavilo aj bez vy/zapnutia. Je vsak mozne, ze vy/zapnutim sa ten jav nejakym sposobom zvyrazni.

Kazdopadne vsak v tomto pripade bol v zariadeni pouzity fungl novy jednocip (mimochodom to bol ATMega128A, aby som bol presny).

>   From: "Pajpach" <pajpach at katedrala.net>
> Jojo, tak presne tohle mi delala chyba v botloaderu :-)

To zariadenie je uz dlhsiu dobu vyrabane a v prevadzke v niekolko sto kusoch, pricom ten isty bootloader je pouzity aj v inych zariadeniach tiez roky v prevadzke v tisicoch kusoch.

Naviac tu po vy/zapnuti ani bootloader nekomunikuje.

---

Prezradim este jednu vec: ten firmware, ktory po napaleni fungoval, je v skutocnosti test, ktory okrem ineho na LCD vypisuje hodnotu citanu z AD prevodnika; jeden z pracovnikov poznamenal, ze ta hodnota skace viac ako obvykle - obvykle to bolo +-1, teraz to bolo snad +-5.

wek