invertujuci operak

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Úterý Květen 11 14:32:02 CEST 2010

Ještě mě napadlo, pokud není nutné aby byla měřená hodnota od nuly,
posunout neivertující vstup o nějakou hodnotu.
Tato hodnota bude ovšem zesílena stejně jako by se jednalo o
neinvertující zesilovač.

Tomáš

js> Ten operak nikdy v zivote nebude vediet, ze na druhom konci odporu,
js> ktory ma pripojeny na invertujuci vstup, je nejake zaporne napatie. Na
js> tomto pine sa predsa bude drzat nulove napatie (virtualna zem),
js> pretoze neinvertujuci vstup je pripojeny na skutocnu zem. Tak by to
js> bolo, ak by situacia bola natolko jednoducha, ze je operak skutocne
js> idealne rail to rail - na vstupe.

js> Realita je taka, ze operak s neidealnymi rail-to-rial vstupmi bude
js> "vidiet" rovnake napatie, ci na niektorom jeho vstupe bude napatie 0mV
js> alebo 1mV. Cize ak z rail-to-rail operaku napajaneho jednym napajacim
js> napatim urobite invertujuci zosilnovac s uzemnenym neinvertujucim
js> vstupom (teda s rovnakym potencialom ako ma Vss napajania operaku),
js> malo by to fungovat a podla vlastnosti operaku aj "celkom dobre" alebo
js> aj mozno "pomerne zle"   teoreticky sa moze vyskytnut sklon ku
js> kmitaniu a podobne.
js> Ale skutocnost je taka, ze nieco taketo sa pouziva. Napriklad v
js> datasheete mojho oblubeneho OZ MCP6021 je aplikacia fotodiody, ktora
js> tlaci "zaporny" prud do inverujuceho vstupu operaku - kam samozrejme
js> prud nemoze tiect - a tento prud je kompenzovany "kladnym" prudom
js> tecucim z vystupu operaku - teda prevodnik prud/napatie, vo svojej
js> podstate je to zaklad invertujuceho zosilnovaca napatia ako ho
js> planujete zapojit Vy.

js> Takze resume je take, ze _asi_ to bude fungovat.
js> To som pomohol, co?

js> J.S.