RE: OT: Problém s reklamací disku

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Středa Květen 5 11:23:56 CEST 2010

Zavada vypada na problem s analogovou casti disku, zde obcas pomuze disk
zmrazit a pak zkusit data precist, tedy, pokud se chcete pokusit dostat se k
fotkam vrazte disk v nejakem pytliku na par hodin do mrazaku, pak pripojte
(stale v uzavrenem pytliku, kvuli vlhkosti) a zkuste zda neco neprectete.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Wednesday, May 05, 2010 11:07 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Problém s reklamací disku

Zdravím,

> PS: Netuším, co v multimediální mašině dělají citlivá data jiná než
> hambaté fotky, ale pokud máš síť chráněnou tak, že prozrazení její
> struktury je bezpečnostní problém, který nelze odvrátit okamžitou
> změnou hesel a privátních klíčů, pak bych nic nereklamoval...

No já osobně si myslím, že na MM mašině by měly tedy být multimedia, takže
fotky ano, ale ne nutně hambaté (ne každý musí svou rodinu vyvěšovat na
Picasse nebo flickru), a právě zveřejnění kredenciálií, jako jsou klíče
a hesla, spolu s konkrétními IP adresami stroje v síti (a s vazbami na
další stroje, např. kam vedly NFS mounty, kde běží centrální log server
atd.)
rozhodně té bezpečnosti nepřispívá - ano, klíče a hesla mohu změnit, ale
nikdy
si nebudu 100% jist, že jsem na nějaké zapomenuté mašině na to nezapomněl -
a od toho se může pak zpětně odvinout hack celé sítě.

Jinak se zdá, že problém se vyřešil sám - disk nyní crashne už při čtení
více než pár sektorů, žádný FS už nejde namountit ani R/O, takže s reklamací
by snad neměly být problémy. Podařilo se zabackupovat to nejcennější - hudbu
a ty fotky, filmy holt už ne (a některé byly celkem unikátní, škoda jich...)

Zdraví Pavel.