OT: Problém s reklamací disku

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Květen 4 16:51:21 CEST 2010

Zdravím,
  mám tu takové menší dilema. Odešel mi disk v mé multimediální mašině.
Odešel celkem zvláštním způsobem - přestal být schopen zapisovat, číst jde.
Při pokusu o zápis dokonce ani nepoškodí data, která si přejete přepsat -
filesystém normálně má pocit, že data jsou zapsána, ale disk začne zvláštním
způsobem cvrlikat, je slyšet, že hlavičky létají jako o závod, přístup
k němu se extrémně zpomalí a po chvíli disk crashne, systém začne hlásit
výjimečné stavy SATA, snaží se ji resetovat, ale už tomu disku nic nepomůže,
jen power off/on. Vše poctivě hlásí na SMART, asi tři položky jsou ve stavu
FAILING NOW (mimo jiné počet realokovaných sektorů).
  Tento disk bych rád reklamoval, tj. nechal vyměnit za jiný, je stále
v záruce. Problém ale je, že se mi ho vůbec nechce odevzdat se všemi těmi daty,
mimo jiné s komplektním /etc/passwd, /etc/shadow, nastavení sítě (je dost
rozkvetlé a někomu by se mohlo hodit) a kromě toho je tam např. kompletní
archiv rodinných fotek, které na rozdíl od jiných nevisí nikde na flickeru a
nemám zájem, aby se tam přes někoho dostaly :-). A porucha disku je toho rázu,
že nemám data jak z disku smazat  a kdybych na něj vzal kladivo, tak by to už
neuznali :-).
  Máte někdo nápad, jak z toho ?
    Zdraví Pavel