Problem s ND

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Březen 28 23:15:31 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 28.3.2010 od Petr Tomasek:

> Blbost, stacilo by, kdyby se o to starala nejaka verejna instituce
> (technicka knihovna, ci tak neco). Verejne instituce typu knihoven
> to typicky umi dobre.

Takže kdyby se o to starala státní knihovna, bylo by to zadarmo?
Jistě, pak bychom to zaplatili všichni. Já ale nechci ze svých
zvýšených daní financovat opravářům servisní manuály.

> Stejne se to dela

Někdo to dělá, někdo to nedělá. Nevím, proč já bych měl dělat nějaký
servisní manuál, když žádnou servisní síť nemám a opravím si to sám.

Zeptej se tady v konferenci drobných výrobců zařízení, kolik z nich má
propracovaný servisní manuál. A kolik by je to stálo, kdyby ho museli
úplně zbytečně dělat.

> Preklad? Proc propana? Anglictina musi stacit vsem.

To by jako určoval kdo? Proč zrovna angličtina? Proč ne čínština?
Čínština jě světový jazyk a mluví jím dnes ve světě víc lidí než
anglicky.

> Ano, napr. (urcite) knihovny dostavaji povinny vytist ve vetsine
> civilizovaneho sveta a nic komunistickeho na tom neni.

Nic komunistického na tom není? To jsi spadl z višně? Všude v
civilizovaném světě za tyto povinné výtisky knihovny platí. U nás
samozřejmě je na to zákon, který stanovuje, že jej vydavatelé musejí
odevzdávat zdarma bez náhrady. Což je v rozporu s ústavou, takové
vyvlastnění majetku bez náhrady.

> Proc ne? Stejne dnes museji mit vyrobky stovky zbytecnych bumazek,
> tak kdyby musel manual poskytnou nejake knihovne jako podminku k
> prodeji, tak by to holt cinan udelal...

A to bychom, soudruzi, ještě vymysleli spoustu dalších a dalších
podmínek, co všechno by museli takoví výrobci poskytnout zadarmo,
co by museli navíc udělat. Jo, jo...

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601
ICQ: 21215917, Live: clexpert@clexpert.cz, Skype: callto://clexpert