K cemu je dobra disketova mechanika v roce 2010?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Sobota Březen 27 10:05:19 CET 2010

Přátelé, ať mi nikdo neříká, že disketovka už je dneska k ničemu. Asi
před 14 dny mi zničeho nic umřel počítač a došel jsem k závěru, že je
to základní deskou (P4 s LGA775, ale už starší). Počítač nakonec po
zapnutí jen cvakal a blikal disketovou mechanikou, ale jinak nic. Tak
jsem sháněl novou desku. Ale furt mi vrtalo hlavou, proč se snaží si
načíst něco z tý diskety. Tak jsem si vzpomněl na takový ty postupy,
co dělat, když se nepovede přeflashovat BIOS. Ten můj je od AMI, takže
stačí nahrát soubor na disketu a přejmenovat na AMIBOOT.ROM. Vrazim ji
do šachty, zapnu a počítač si s ní začal povídat, očividně si
kopíroval ten soubor. Pak se chvíli nic nedělo a pak si na tu disketu
ještě jednou šáhnul. Nemám tam PC speaker, takže jsem nic neslyšel,
ale prej by měl po dokončení toho recovery flashe zapípat. A opravdu -
po restartu se rozsvítil monitor a deska už zas běhá. Jen mi neni
jasný, jak k tý závadě mohlo dojít, když jsem BIOS neflashoval,
počítač byl jen asi tejden vyplej. Asi ta paměť nějak zapomněla svůj
obsah nebo jen část, nevim.

Pavel Kadečka.