Problem s ND

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pátek Březen 26 15:57:23 CET 2010

A proc ne, jednoduche opatreni, kazdy kdo uvadi na trh EU jakykoliv
vyrobek,vyrabeny prumyslovym zpusobem je povinen zverejnit presnou
technickou specifikaci sveho vyrobku.
Mimo jine by to bylo uzitecne i u toho rohliku, treba by si lidi vsimli ze
"zdravy" celozrny chleb v podani nasich prumyslovych pekaru se hodi tak
maximálně jako slusne projímadlo.
Jak by se vam libili se na webu docist, Zitny celozdrny chleb slozeni
- kyselina citronova
- kyselina mlecna
- smes emulgatoru
- smes fosfatu
- siran vapenaty
- acetaty (natriumdiacetat)
- modifikovane skroby
- kyselina askorbova
- prekurzory hnednutí
- prirodne identicke aroma, rozumej aromatikce prekurzory
- barviva

Nekdo by se treba zeptal proc je dnesni chleba tak hnusnej a proc se tam
tohle vsechno dava?
Treba by pak zjistil , ze je v EU vlastne zakazana vyroba klasického
kvasného chleba.
Treba by se nekdo zamyslel nad tim, ze zakladni ceska potravina byla tak
dokurvena a porovnal to se statistikami spopreby antibiotik , udelal podobne
srovnani s japonskou populaci, kde se stale pouzivaji v potravinarstvi
zakladni kvasne a fermentacni postupy atd.

Nicmene nas dokonaly system radeji zakaze Hg teplomery, bude do lidi cpat
chemicke svinstvo, rikat mu chleba, pak bude produkovat antibiotika a cpat
je do lidi atd.

Vyse uvedeny seznam jsem si nevycucal z prstu, jen jsem popsal zakláni smes
pro vyrobu zitného chleba, pritom jeste pred 50 lety to vse nahradil
jednoduchy tristupnovy proces kvaseni, ktery zvladal kazdy mistr pekar.

Nikde nevidim, zadne korupcni prilezitosti, dokonce ani zadne dodatecne
naklady jen sama pozitiva a zivotni jistoty. Soucasny system stoji na
nevedomosti a manipulaci tupym davem.

Nedavno jsem stal v kauflanu u regalu s jogurtama, teda dva jogurty se
krceli v rohu u kraje regalu zbytek vyplnovaly perly chemickeho prumyslu
typu Dobra mama. Babicky to  rvali do kosiku, aby vnouce melo neco zdraveho,
když to doporucuji v te TV.
Pojdme se podivat co by se docetli  "bananova" verze
mleko odtucnene , pasterovane
cukr
prirodne identicke aroma (rozumej aromatikce prekurzory)
prírodne identicke bananove aroma (rozumej aromatikce prekurzory)
E330 Kyselina citronova
citrat sodny
E150 Karamel
E100 Kurkumin
kukuricny modifikovaný skrob
zelatina
vanilin
jogurtova kultura

Kdo tuhle uzasnou smes chemikalii povazuje za jogurt a neco zdraveho pro
lidi?
Nikdo, ale vyrobne to je tak levne, ze se vyplati zaplatit investovat do
reklamy a blbe stato to kupuje, aby melo neco zdraveho. Pokud by se cast
stada byla schopna snadno dostat k vyse popsanemu seznamu, jsem presvedcen,
ze by to nekoupila a vyrobce by treba u zacal delat jogurty z kvalitního
mleka a jogurtove kultury, sice by nevydrzel rok , nestala by v nem zicka ,
ale byl by k jidlu.

Tak co bylo by uzitecne zverejnovat povinne slozeni rohliku?

PN