Problem s ND

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Čtvrtek Březen 25 16:50:50 CET 2010

Dobra uvaha, ale kdo vyhraje? Ten, kdo penize ma, nebo ten, kdo je
potrebuje?

(i kdyz - v EU je asi spravne c) - vyrobce prolobbuje nutnost "opravneni k
servisni cinnosti" do zakona)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jiri Foldyna" <jiri.f@avizo.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 25, 2010 4:44 PM
Subject: RE: Problem s ND

> Bohuzel jsou vyrobky, kde clovek na vyber nema - musi koupit
> to co je na trhu bez ohledu na
> dostupnost ND, krome toho podminky prodeje ND se behem 2r
> zaruky muzou zmenit.
> Je mozne, ze jednou nastane den, kdy po me v autokelly ke
> kupovanym steracum budou chtit opravneni k servisu aut, v
> elektru zas certifikat zpusobilosti vymenit zarivku...
> Samozrejme certifikat bude stat majlant a platnost
> bude mit co nejmensi. Uvazuji, zda bych vubec v takovem svete
> mel zajem existovat, asi bych emigroval do jine rozvojove
> zeme nez je cesko.
> [...]

Jistě. Alternativou je například stav, kdy se zákonem výrobcům, prodejcům a
servisákům nařídí, aby dodávali náhradní díly každému,
kdo si řekne. V takovém světě zase nechci žít já, jsem vděčný alespoň za
iluzi, že mám možnost volby :-)

Vy dodavatelům ND upíráte svobodu rozhodování, tutéž ovšem naopak požadujete
pro sebe. Jak lidské :-D

JF