Re: Synchronni buck stepdown LM5116 - zkusenosti?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pátek Březen 19 09:01:21 CET 2010

V kusovce pod 200Kc, pri vetsim mnozstvi i kolem 120 Kc pokud mate zajem objednal jsem  jich vice, mohu nejake prenechat.
Jako T hodlam pouzit IRLS4030, Turn-Off Delay Time 110ns a RdsOn 3.4mOhmu, 100V 180A, frekvence kolem 50kHz. On obvod sice umi az 1MHz, ale rozhodne ne ve vsech kombinacich Uin, Uout a IOut.

Kdyz vezmememe mezni stavy, tedy vstupni napeti mezi 53-70V
vystupni  2V 9A (nejsem si jist zda  dokaze dat pri tomto napeti 10A) tak jedina mozna frekvence vychazi cca 50kHz,
je mi prd platne, ze pri vystupnim 50V 5A  mohu jit az na  290kHz.

Bohuzel pri 50KHz a pozadavku na vystupni proud 0,1 az 10A 2-50V mi vychazi docela obludna tlumivka .

Tom

>To je zajímavý brouk - teď jde o to, jak je sehnatelný a kolik stojí.
Keramika místo elitů je dobrá věc, zvlášť na tyhle malé proudy :-) Teď jsem dělal step down 20V 100A na 70 KHz, je tam na vstupu keramika 50x 4M7/50V a za tlumivkou 20x 4M7. Překvapuje mě u  LM5116 doporučený kmitočet 250 KHz.
Keramika je na tohle výborná, ale jde o časování tranzistorů - dead time.
Kdysi jsem používal IR2151 (jediný tehdy dostupný v GME), měl dead time 1 us. Při frekvenci nad 30 KHz to už vadí a vychází tam velká tlumivka. Teď používám IR2104 (podobných budičů je spousta), dead time 0,5 us. FETy pro velký proud mají dobu rozepnutí běžně 0,15 - 0,2 us, dead time 0,5us dává tak akorát rezervu. Tranzistory pro menší proud jsou rychlejší, tam vyšší kmitočet není takový problém. Pokud s tím budete exprrimentovat, chce to dobře navržený tišťák. Já jsem u toho 100A měniče dosahoval dobu odezvy 200us, to by s běžným měničem (FET + dioda, elit na výstupu) nešlo ani náhodou.

Anděl