OSVIT dps

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Březen 16 16:09:52 CET 2010

To je jednoduché. LED diody máte několik tak 1-2cm nad osvěcovanou DPS. Já svítím výbojkou, kterou mám cca 40cm nad DPS. LED osvětluje plochu řekněme 2cm kolem sebe. Vezměme nejnepříznivější variantu (pro mě) - tedy okraj A4 DPS. Namalujte si nad ní tu LED a moji výbojku. Jistě uvidíte, že paprsky z mé výbojky na desku svíti proti Vám skoro kolmo, zatímco paprsku z vaší LED svítí na okraje své osvětlené plochy pod úhlem řádově 45°. Pokud nebude film dokonale přitisknutý k DPS což se při amatérské výrobě stát může vaše LED podsvítí film podstatně víc než moje výbojka. Nic víc, nic méně. Samozřejmě nikomu nic nevnucuji. Se svou metodou jsem zcela spokojený a jak to budou dělat jiní je mi srdečně jedno :-).

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Milan B.
Sent: Tuesday, March 16, 2010 3:53 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Re: OSVIT dps

Nepocujem to prvykrat - ale nechapem, preco by nemal bodovy zdroj
podsvecovat?

Svetlo vyzarovane z jedneho bodu predsa dopada kolmo iba v jednom bode a
vsade inde dopada pod nejakym uhlom - tym padom podsvecuje.

Pokial mame nejaky zdroj  svetla, ktory vyzaruje rovnobezne jednym
smerom (snad odraz od parabolickeho zrkadla, pricom priame vyzarovanie
od samotneho zdroja musi byt potlacene) - tak  mozme dosiahnut, ze
svetlo dopada kolmo po celej ploche a k podsvecovaniu nedojde.

Myslim, ze mnoho lediek s malym vyzarovacim uhlom pode podsvecovat
podstatne menej ako jedna bodova vybojka (pri vzdialenostiach, z ktorych
sa obvykle DPS osvecuje)