LHC ramp

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Neděle Březen 14 15:15:33 CET 2010

ano zajtra by mala byt odstavka na flashnutie asi 800 fpgaciek toho
ochranneho systemu. Som rad ze najviac veci co mame my od jedneho druhu
je 16 :-) Tiez mam nieco co treba modifikovat v tuneli, takze uz som na
ceste do roboty dokoncit a otestovat filtre na kompenzaciu frekvencnej
zavislosti utlmu koaxialneho kablu. Malo by nam to dat cistejsie a
presnejsie pulzy na konci, tak uvidime... Vcera sa kolega vyjadril
zhruba tak ze moj narodeninovy darcek je ze tam dnes nemusim byt cely
den ale iba polovicu :-)
Nad tymi pulznymi magnetmi tiez slintam. Napriklad hlavny injection
kicker ma nominalny prud okolo 20kA a nabeznu hranu pod 100ns, co nam
dava rychlost prebehu peknych 200kA/us :-)))
Ked dosiahne nominalny prud, pulz musi byt rovny s toleranciou menej ako
1% aby bola sila kicku konstantna, inymi slovami "vyhybka" ktoru to
prehadzuje ma konstantny radius a minimalizuju sa nasledne oscilacie ked
su castice uz v ringu. Nacasovanie pulzu je tiez na nanosekundy lebo
injektovat sa musi presne za uz obiehajuci zvazok. Po padajuca hrana je
tiez pomerne kratka  (do 3us) aby v magnete netiekol uz ziaden prud ked
ma byt "vyhybka" prehodena naspat a prilieta zvazok z opacneho konca.
Pouzivaju tam jednak tyratrony ale uz aj nejake polovodicove gerety.
Indukcnost sa da vypocitat z dlzky hrany a napatia ktore sa tam pripina,
je to radovo do 50kV ak si dobre pamatam. Prud sa potom od spinaca
privadza masivnymi koaxialmi, vela paralelne aby bola dosiahnuta nizka
impedancia vedenia, plus je to prisposobene.
Pracuje tam tiez jeden slovak, spominal ze kazdy ten spinaci prvok
velkosti takej strednej zehlicky stoji asi tolko ako osobne auto :-)
b.