vzorkovaci kmitocet osciloskopu

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Březen 8 10:42:47 CET 2010

ano, samozrejme ze bude samplovat v pohode, ale na rozdiel od zvukovky v
pripade osciloskopu to co vidite je len vestenie z krystalovej gule.
Ono totiz osciloskopom meriame povedzme nezname signaly. Ak by to mal
byt cisty sinus tak nepotrebujeme osciloskop ale bude nam stacit
voltmerer :-)
O co ide: vstupny zosilnovac na rozdiel od antli aliasoveho filtra nie
je uplne strmy a ma stale nejaky zisk aj nad 50MHz, takze vidime aj
vyssie harmonicke. Nie s plnou amplitudou ale stale vidime.
Ked budem mat dva body na periodu tak netusim aky signal bol, moze to
byt hocico, lebo je signal definovany len dvoma bodmi.
Ked mam na periodu viacej bodov, napriklad 10 alebo 20 tak viem aspon
odhadnut tvar signalu, aj ked nie uplne presne, ale vidim ci to bol
sinus, trojuholnik, alebo hocico ine.
Ked budem mat trochu casu skusim urobit znova ten experiment, ale trochu
podrobnejsie...