vzorkovaci kmitocet osciloskopu

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Pondělí Březen 8 08:35:41 CET 2010

Vzorkovací kmitočet, časová základna a paměť jsou v pevně daném poměru:
vzorkovací kmitočet = paměť / časová základna . Takže když tam dáte
malou časovku tak vám vz. fr. jaksi zákonitě poklesne (protože vzorky už
není kam ukládat). Jiná věc je, když si ručně omezíte velikost paměti -
tahle fce je tam hlavně proto, že při velké paměti mají některé osc.
hrozně pomalé ovládání.

Projeví se to např. když máte pulzy o délce 1us a periodě 1 ms - pak má
osc. s malou pamětí problém zachytit třeba dva naráz (pomalá časovka), i
když jeden zachytí v pohodě (rychlá časovka).

Add: sinus dva body a 10 bodů: Ve zvukovce máte 44 100 kHz vzorkování a
sinus 20 kHz vám to generuje i sampluje v pohodě - je to vše o max.
harmonické v signálu.

OH

Vláďa Anděl napsal(a):
> Dobrý den,
> asi jsem zaspal dobu, nezajímal jsem se o rychlé osciloskopy. Teď jsem
> koukal na zadní stranu Praktické elektroniky a je tam osciloskop 50
> MHz s vzorkováním 1 G sample. Nějak nechápu, k čemu je to při tomhle
> frekvenčním rozsahu dobré. Sice je mi jasné že na těch 50 MHz ta
> charakteristika teprv začne padat, ale jít se vzorkováním 10x výš než
> je potřeba, není to zbytečné? Ještě bych se zeptal - jak to teď dělají
> osciloskopy když nastavím pomalejší časovou základnu? Vzorkovací
> [...]

Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |