oscilator

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Sobota Březen 6 19:02:13 CET 2010

pro řadu LS je myslím 1M-10M moc, u této řady je vstup proveden pomocí
schotkyho diody, rozhodovací úroveň kdy se chová jako zesilovač je cca 1,2V.
Nejlepší by bylo změřit si jeho převodní charakteristiku. Vstupní proud by
měl být mezi  400uA(pro L) a 20uA(pro H). Mě to vychází na cca 22 KOhm.
(řádově 10-100kOhm)

Krystal změříte tak že máte přesný číslicový generátor sinusového kmitočtu a
milivoltmetr. Mezi ně zapojíte dva přizpůsobovací PI články a krystal.
Zjistíte přenos při náhradě krystalu zkratem a přenos při rezonanci(sériové)
kterou musíte najít. Z toho určíte ztrátový odpor krystalu. Pokud dále dáte
do série s krystalem kondenzátor a zjistíte o kolik se rezonance změnila,
zjistíte dynamickou kapacitu. Dynamickou indukčnost určíte ze vzorce pro
sériovou rezonanci. Statickou kapacitu C0 změříte na nějakém RLC můstku.

Postup je podrobně vysvětlen v AR B 87/2.

Zdeněk