OT: LHC - jak vzniká "Vistar" ?

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pátek Březen 5 21:28:58 CET 2010

ved som vravel ze odber stupol o 4MW :-) tento magnet zdedili z LEPu.
LHCb ma tiez normalne vodivy magnet, tiez cuca okolo 4MW. V ostatnych
experimentoch su supravodive.
Rozdiel paramterov je naozaj priepastny, pri zhruba rovnakom prude (20
vs. 30kA) je ulozena energia v magnetickom poli nejakych 30MJ vs. 1GJ.
Indukcia pola na osi je tiez radovo inde.
b.