OT: prepinani formatu obrazu u tv

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Středa Březen 3 23:19:33 CET 2010

Pavel Troller wrote:
> Zdravím,

> Samozrejme. To je primo v hlavickach toho videostreamu.

> To nevim, ale ja koukam na DVB prostrednictvim pocitace a zmena formatu
> nastane zcela automaticky do cca jedne sekundy po zacatku dotycneho streamu.

U hdmi to někde je, kde už jsem to zapomněl, ale asi je to zakódované v datech. Zabýval jsem se jen s audiem.

u SCARTu také, je to pin 7 ... hm, nebo 8? Tak 8:

Pin 8 		Status & Aspect Ratio up3)

    * 0–0.4V → off  ; jsem přesvědčen žel limit je zde 0-2V, ale to je jedno:-)
    * 5–8V → 16:9
    * 9.5–12V → on/4:3
1) zařízení to musí podporovat - TV by měla, ale některé plazmy měly krátce v SW chybu a ono to nedetekovalo (soudruzi v Japanu si nějak přepsaly kus kódu, mergovaní bylo pro některé jen slovo o kterém se v e slušné společnosti nemluví)
2) na některých zařízeních (set-top-box) se to musí povolit. Jak to neřeknu, logika asijských pojmenování v menu mi je dodnes hlubokou záhadou. Hledej šmudlo :-)
3) některé scart kabely nemají všechny drátky propojeny. No a pak to nefunguje. Vypadají podezřele tence na svazek 40 žil.

Jo, aspect musí být nastaven na panasonic auto, nebo auto (text záleží na tom jak je ta vaše TV stará). Jinak to nepřepíná, pokud si to ještě správně pamatuji.