OT: prepinani formatu obrazu u tv

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Březen 3 21:38:26 CET 2010

Zdravím,

> Preji pekny den,
>
> jak je to s prepinanim formatu obrazu u tv? Mam na mysli pomery 4:3 a 16:9.
>
> Je v signalu (dvb-t) nejaky kod, na zaklade ktereho se automaticky tv
> prepne, umi-li to?

Samozrejme. To je primo v hlavickach toho videostreamu.

> A jak je to v pripade nejakého st boxu, pripojeneho externe, at uz dvb-t
> nebo dvb-s pres scart nebo hdmi?

To nevim, ale ja koukam na DVB prostrednictvim pocitace a zmena formatu
nastane zcela automaticky do cca jedne sekundy po zacatku dotycneho streamu.

> O co se mi jedna: tv je vcelku nova, plazma panasonic viera, ale je k ni
> pripojeny dvb-s prijimac pres scart, dvb-t v tv tim padem neni vyuzivano,
> takze si ani nemuzu overit, jak to vlastne funguje. V soucasnosti je nutno
> formaty prepinat rucne na tv. Pokud by to novejsi prijimace dvb-s2 (hdtv) uz
> umely prepnout automaticky pres hdmi rozhrani (resp. poslat do tv kody,
> kterym by rozumela), pak by mozna prichazela v uvahu vymena.

No s tim neporadim. Jen jsem chtel napsat, ze v signalu toto info JE a tedy
by to melo byt mozne zaridit.

> Diky za informace, Honza.

Zdravi Pavel.