Doutnavka a zapojeni

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 1 20:13:46 CET 2010

Zdravím,
  na to, aby to bylo paralelně k žárovce, byste musel mít ve vypínači
přiveden taktéž nulák - to byste pak zapojil jeden konec doutnavky na
spínanou fázi, odcházející k žárovce, a druhý konec na ten nulák. Ale
v běžných rozvodech tam ten nulák nebývá, takže nemáte o co tu doutnavku
"opřít".
  Do série dát nejde, neboť jí neprotéká skoro žádný proud (uvědomte si,
že v sérii s tou žárovkou už nyní je, a to, když je vypínač rozepnutý.
Svítí žárovka ? Nesvítí :-). Takže to bohužel nepůjde...
  Zdraví Pavel.